AKTS - Siyaset Felsefesinde Güncel Tartışmalar
Siyaset Felsefesinde Güncel Tartışmalar (KAM504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Felsefesinde Güncel Tartışmalar | KAM504 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı siyaset felsefesindeki yakın zamanlı tartışmaların odaklandığı temel meselelerin hangileri olduğunu ortaya koymak ve bu tartışmaların hem birbirileriyle hem de siyaset felsefesinin daha eski ve hatta kadim tartışma konularıyla olan bağlantılarını kurmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Özgürlük kavramı; eşitlik kavramı; siyasi güç; şiddet; devrim; dönüşüm; soykırım; demokrasi ve sivil toplum. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | - |
2 | 19. Yüzyılın Birikimi | o Newman S. Bakunin’den Lacan’a Anti-Otoriteryanizm ve İktidarın Altüst Oluşu. Ayrıntı, 2006. Giriş, I, II, ve III. Bölümler. |
3 | 19. Yüzyılın Birikimi | o Newman S. Bakunin’den Lacan’a Anti-Otoriteryanizm ve İktidarın Altüst Oluşu. Ayrıntı, 2006. Giriş, I, II, ve III. Bölümler. |
4 | Foucault | o Newman, IV. Bölüm o Philip, Mark (2013) “Michel Foucault,” Çağdaş Temel Kuramlar içinde Quentin Skinner (ed.) İstanbul: İletişim, s. 89-110 o Keskin, Ferda (2013) “Michel Foucault,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s.754-768 o Foucault, Özne ve İktidar. Ayrıntı, 2011. |
5 | Foucault | o Newman, IV. Bölüm o Philip, Mark (2013) “Michel Foucault,” Çağdaş Temel Kuramlar içinde Quentin Skinner (ed.) İstanbul: İletişim, s. 89-110 o Keskin, Ferda (2013) “Michel Foucault,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s.754-768 o Foucault, Özne ve İktidar. Ayrıntı, 2011. |
6 | Habermas | Three Normative Models of Democracy, http://www.sze.hu/~smuk/Nyilvanossag_torvenyek_CEE/Szakirodalom/Deliberat%C3%ADv%20demokrácia/habermas_3_normative_models_of_democracy.pdf Buradan erişilebilir. |
7 | Habermas ve Rawls Tartışması | o Uygur, Gülriz (2013) “John Rawls,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s. 712-735. o Kymlicka, Will (2016) Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s. 73-104. o Özbank, Murat (2013) “Jürgen Habermas,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s.754-768. o Giddens, Anthony (2013) “Jurgen Habermas,” Çağdaş Temel Kuramlar içinde Quentin Skinner (ed.) İstanbul: İletişim, s. 159-182. |
8 | Habermas ve Rawls Tartışması | o Uygur, Gülriz (2013) “John Rawls,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s. 712-735. o Kymlicka, Will (2016) Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s. 73-104. o Özbank, Murat (2013) “Jürgen Habermas,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s.754-768. o Giddens, Anthony (2013) “Jurgen Habermas,” Çağdaş Temel Kuramlar içinde Quentin Skinner (ed.) İstanbul: İletişim, s. 159-182. |
9 | Postyapısalcılık ve Agonistik Siyaset | Newman, VII. Bölüm Laclau ve Mouffe, Hegemonya ve Sosyalist Strateji. İletişim, 2012. Seçili bölümler. Mouffe, Dünyayı Politik Düşünmek, Agonistik Siyaset. İletişim, 2017 (2. Baskı) Mouffe, Demokratik Paradoks |
10 | Postyapısalcılık ve Agonistik Siyaset | Newman, VII. Bölüm Laclau ve Mouffe, Hegemonya ve Sosyalist Strateji. İletişim, 2012. Seçili bölümler. Mouffe, Dünyayı Politik Düşünmek, Agonistik Siyaset. İletişim, 2017 (2. Baskı) Mouffe, Demokratik Paradoks |
11 | Sol/Sosyalizm/Marksizm/Komünizm Tartışması: Game Over? | o Delacampagne, 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, 7. Basım. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2020. 4. Bölüm o Eagleton, Marx Neden Haklıydı? Yordam, 2014. o Zizek, Adını Söylemeye Cesaret Eden Bir Sol. Ayrıntı 2020 o Elgür, E.V. “Zizek” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s. 867-882. |
12 | Sol/Sosyalizm/Marksizm/Komünizm Tartışması: Game Over? | o Delacampagne, 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, 7. Basım. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2020. 4. Bölüm o Eagleton, Marx Neden Haklıydı? Yordam, 2014. o Zizek, Adını Söylemeye Cesaret Eden Bir Sol. Ayrıntı 2020 o Elgür, E.V. “Zizek” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s. 867-882. |
13 | Sol/Sosyalizm/Marksizm/Komünizm Tartışması: Game Over? | o Delacampagne, 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, 7. Basım. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2020. 4. Bölüm o Eagleton, Marx Neden Haklıydı? Yordam, 2014. o Zizek, Adını Söylemeye Cesaret Eden Bir Sol. Ayrıntı 2020 o Elgür, E.V. “Zizek” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s. 867-882. |
14 | Genel Değerlendirme | - |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. o Newman S. Bakunin’den Lacan’a Anti-Otoriteryanizm ve İktidarın Altüst Oluşu. Ayrıntı, 2006. Giriş, I, II, ve III. Bölümler. |
---|---|
3. o Philip, Mark (2013) “Michel Foucault,” Çağdaş Temel Kuramlar içinde Quentin Skinner (ed.) İstanbul: İletişim, s. 89-110 | |
4. o Keskin, Ferda (2013) “Michel Foucault,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s.754-768 | |
5. o Foucault, Özne ve İktidar. Ayrıntı, 2011. | |
6. Habermas, Three Normative Models of Democracy, http://www.sze.hu/~smuk/Nyilvanossag_torvenyek_CEE/Szakirodalom/Deliberat%C3%ADv%20demokrácia/habermas_3_normative_models_of_democracy.pdf Buradan erişilebilir. | |
7. o Uygur, Gülriz (2013) “John Rawls,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s. 712-735. | |
8. o Kymlicka, Will (2016) Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s. 73-104. | |
9. o Özbank, Murat (2013) “Jürgen Habermas,” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s.754-768. | |
10. o Giddens, Anthony (2013) “Jurgen Habermas,” Çağdaş Temel Kuramlar içinde Quentin Skinner (ed.) İstanbul: İletişim, s. 159-182. | |
11. Laclau ve Mouffe, Hegemonya ve Sosyalist Strateji. İletişim, 2012. Seçili bölümler | |
12. Mouffe, Dünyayı Politik Düşünmek, Agonistik Siyaset. İletişim, 2017 (2. Baskı) | |
13. Mouffe, Demokratik Paradoks | |
14. o Delacampagne, 20. Yüzyıl Felsefe Tarihi, 7. Basım. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2020. 4. Bölüm | |
15. o Eagleton, Marx Neden Haklıydı? Yordam, 2014. | |
16. o Zizek, Adını Söylemeye Cesaret Eden Bir Sol. Ayrıntı 2020 | |
17. o Elgür, E.V. “Zizek” Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e içinde, Ahu Tunçel ve Kurtul Gülenç (ed.) Ankara: Doğu Batı Yayınları, s. 867-882. | |
Ders Kitabı | 2. o Newman, IV. Bölüm |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 40 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açııklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk teminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 3 | 39 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |