AKTS - Seminer
Seminer (KMH500) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | KMH500 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bölümde araştırma kültürünü geliştirmek ve kamu hukuku yüksek lisans teori ve pratik bilginin ve deneyimin oluşturulmasıdır. Tezli ve tezsiz yüksek lisans yapan tüm öğrencilerin alması zorunludur ve tez çalışmaları ile ilgili seminer vermeleri beklenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik yazım kuralları, araştırma yöntemleri, veritabanlarını kullanma, atıf ve dipnot kuralları, etkili anlatım ve yasa ya da mahkeme kararlarını kullanma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve işleniş usulü | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
2 | Konu seçimi | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
3 | Kaynak taraması | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
4 | Çalışma planı | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
5 | Atıf usulleri | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
6 | Dil kullanımı | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
7 | Giriş ve sonuç | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
8 | Konuların dağıtılması | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
9 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
10 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
11 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
12 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
13 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
14 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
15 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
16 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 |
---|---|
2. Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 100 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açııklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk teminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 10 | 100 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |