AKTS - Edebiyat Eleştirisi

Edebiyat Eleştirisi (ELIT531) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Edebiyat Eleştirisi ELIT531 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri lisans sonrası çalışmalarında gerekecek edebiyat terimleri ve akımları konusunda bilgilendirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel edebiyat terimlerini kavramak
  • Öğrenilen terimleri örnek metinlerle incelemek
  • Farklı edebiyat türleri ve dönemlerini incelemek
  • Edebiyat akımlarını örnek metinlerle inceleme
Dersin İçeriği Giriş, edebiyat terimleri, edebi türler, örnek metinler, dönemler ve edebiyat akımları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İngiliz edebiyatı ve kültürüne genel bakış The Norton Anthology of English Literature
2 Destan A Glossary of Literary Terms
3 Romans Courtly Love Concept Alliteration Sir Gawain and the Green Knight The Norton Anthology of English Literature
4 Allegory-Dream Vision The Vision of Piers Plowman The Norton Anthology of English Literature
5 Lirik-Ağıt-Ballad “Song to Celia”-“On My First Son”-"Lord Randall” The Norton Anthology of English Literature
6 Simile-metaphor-symbol-irony (verbal, situational, dramatic) örnekler A Glossary of Literary Terms A Handbook to Literature
7 Sone Örnek şiirler Sir Thomas Wyatt William Shakespeare John Donne The Norton Anthology of English Literature
8 Allusion-image-imagery-paradox örnekler A Handbook to Literature
9 Ara Sınav Tekrar
10 Roman Roman Türleri A Handbook to Literature
11 Realizm A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory
12 Natüralizm A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory
13 Modernizm A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory
14 Postmodernizm A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory
15 Örnek metinler The Norton Anthology of English Literature
16 Genel Sınav Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Abrams, M.H. (Gen. Ed.). The Norton Anthology of English Literature. Sixth Edition, Volume I. London: W.W. Norton & Company, 1993.
Diğer Kaynaklar 2. A Abrams, M.H. Glossary of Literary Terms. Sixth Edition. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers, 1993.
3. Harmon, William and Hugh C. Holman. A Handbook to Literature. New Jersey: Prentice Hall Inc. 1996.
4. Cuddon, JA. A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. Harmondsworth, England: Penguin, 1998.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 17 17
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128