AKTS - Shakespeare Çalışmaları

Shakespeare Çalışmaları (ELIT505) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Shakespeare Çalışmaları ELIT505 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı erken modern dönem kültürü ve toplumunu Shakespeare oyunları bağlamında irdelemektir. Ders kapsamında geleneksel tarihçi yaklaşımların dışına çıkılarak yeni tarihselci ve kültürel materyalist yöntemler kullanılarak erken modern dönem söylemleri araştırılacaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Shakespeare’in oyunlarini yeni tarihselci ve kültürel materyalist açılardan incelemek
  • Shakespeare ve Erken Modern dönemi sosyal ve politik olarak incelemek
  • Erken Modern dönemi ve edebiyatını anlamak
  • Shakespeare’in oyunları hakkında araştırma yapabilmek ve akademik olarak yazabilmek
Dersin İçeriği Shakespeare oyunlarının incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Rönesans ve Shakespeare oyunlarını kültürel bağlamda incelemek
2 Teorik altyapı, Troilus and Cressida Troilus and Cressida
3 Troilus and Cressida Troilus and Cressidave Hillman, Thomas ve Schanzer’den ilgili bölümler
4 All’s Well that Ends Well All’s Well that Ends Well
5 All’s Well that Ends Well Hillman, Thomas ve Schanzer’den ilgili bölümler
6 Measure for Measure Measure for Measure
7 Measure for Measure Hillman, Thomas ve Schanzer’den ilgili bölümler
8 Measure for Measure
9 Merchant of Venice Merchant of Venice
10 Julius Caesar Julius Caesar
11 Julius Caesar Hillman, Thomas ve Schanzer’den ilgili bölümler
12 Hamlet Hamlet
13 Hamlet Hillman, Thomas ve Schanzer’den ilgili bölümler
14 Konu tekrarları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Riverside Shakespeare, 2nd Edition.
Diğer Kaynaklar 2. A. R. Braunmuller and Michael Hattaway, (ed.), The Cambridge Companion to English Renaissance Drama, 2nd ed., (Cambridge, Cambridge UP, 2003)
3. Michael Hattaway, Elizabethan Popular Theatre: Plays in Performance, (London, Routledge, 1982, repr. 2008).
4. Louis Montrose, The Purpose of Playing: Shakespeare and The Cultural Politics of the Elizabethan Theatre, (Chicago, University of Chicago Press, 1996).
5. A Companion to Shakespeare's Works, Volume IV: The Poems, Problem Comedies, Late Plays Ed. Richard Dutton and Jean E. Howard (Blackwell, 2005)
6. Political Shakespeare: New Essays in Cultural Materialism, 2nd ed. Eds. Jonathan Dollimore and Alan Sinfield. Cornell UP, 1994 (esp. Dollimore and McLuskie)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 5 75
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 75