AKTS - 20. Yüzyıl Şiiri

20. Yüzyıl Şiiri (ELIT520) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
20. Yüzyıl Şiiri ELIT520 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yirminci yüzyıl İngiliz şiirindeki belli başlı eğilimleri, akımları ve gelişmeleri, tarihsel, kültürel ve edebi bağlam ile ilişki içinde, ayrıntılı bir biçimde incelemek ve Avrupa- Amerika kaynaklı yabancı akımların İngiliz Şiirini ne yönde etkilediğini irdelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern İngiliz Şiirindeki başlıca eğilimler ve gelişmeler hakkında kapsamlı ve ileri düzeyde bilgi edinmişlerdir
  • modern İngiliz Şiiri ile yazıldığı bağlam arasındaki karmaşık ve çok yönlü ilişkiyi kavrarlar
  • şiirleri ayrıntılı ve sağlam bir biçimde inceleme becerilerini gelitirmişlerdir
Dersin İçeriği 20. yüzyıl İngiliz şiiri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Tarihsel, Kültürel ve Edebi Bağlam "The Twentieth Century and After",The Norton Anthology of English Literature, ss.1827-1847
2 Yirminci Yüzyıl Başı: Thomas Hardy, Edward Thomas, Thomas Hardy ve Edward Thomas'ın seçilen şiirleri
3 Birinci ve İkinci Dünya Savaşı Şiiri: Wilfred Owen ve Keith Douglas Wilfred Owen ve Keith Douglas'ın seçilen şiirleri
4 Modernism, Modernist Şiir, T.S.Eliot ve Ezra Pound The Norton Anthology of English Literature ve diğer kaynaklardan ödev verilen makaleler
5 T.S.Eliot'ın Şiirleri T.S.Eliot'ın seçilen şiirleri
6 W.B. Yeats ve Şiirleri W.B.Yeats'ın seçilen şiirleri
7 W. B. Yeats ve Şiirleri W.B.Yeats'ın seçilen şiirleri
8 1930'larda Şiir:W.H.Auden ve Louis MacNeice Auden ve MacNeice'in seçilen şiirleri
9 1940'larda Şiir: Dylan Thomas Dylan Thomas'ın seçilen şiirleri
10 Movement Şiiri: Philip Larkin Philip Larkin'in seçilen şiirleri
11 Kadın Şairler: Stevie Smith, Carol Ann Duffy Smith ve Duffy'nin seçilen şiirleri
12 Ted Hughes ve Şiirleri Ted Hughes'un seçilen şiirleri
13 İrlanda Şiiri: Seamus Heaney Seamus Heaney'nin seçilen şiirleri
14 Sömürgecilik Sonrası Şiir: Kamau Brathwaite, John Agard Ödev verilen makaleler; Brathwaite ve Agard'ın şiirleri
15 Genel Değerlendirme Ödev verilen makaleler
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English Literature, Vol. II
Diğer Kaynaklar 2. M.H. Abrams. A Glossary of Literary Terms.
3. Laurence Perrine. Sound and Sense: An Introduction to Poetry.
4. John Whitehead. Hardy to Larkin: Seven English Poets.
5. John Lucas. Modern English Poetry from Hardy to Hughes.
6. R.P. Draper. An Introduction to Twentieth Century Poetry in English.
7. John Williams. Twentieth-Century British Poetry. A Critical Introduction.
8. Neil Corcoran. The Cambridge Companion to Twentieth-Century English Poetry.
9. Alex Davis and Lee M. Jenkins. The Cambridge Companion to Modernist Poetry.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128