AKTS - 20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı

20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı (ELIT402) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı ELIT402 Alan Seçmeli 3 0 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders yirminci yüzyıl başından itibaren yazılmış modernist ve postmodernist romanları inceler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 20. yüzyıl İngiliz toplumu ve kültürünü kavrar
  • 20. yüzyıl edebiyat akımlarını tanır
  • Roman yazım tekniklerini tanır
  • 20. yüzyılda yazılan roman türlerini bilir
Dersin İçeriği Modernist ve postmodernist roman.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları
2 Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları
3 James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man A Portrait of the Artist as a Young Man
4 James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man
5 James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man
6 Virginia Woolf. Mrs. Dalloway Virginia Woolf. Mrs. Dalloway
7 Virginia Woolf. Mrs. Dalloway Virginia Woolf. Mrs. Dalloway
8 Virginia Woolf. Mrs. Dalloway Virginia Woolf. Mrs. Dalloway
9 Ara sınav Ara sınav
10 Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry
11 Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry
12 Buchi Emecheta. Kehinde Buchi Emecheta. Kehinde
13 Buchie Emecheta. Kehinde Buchie Emecheta. Kehinde
14 John Fowles. French Lieutenant's Woman John Fowles. French Lieutenant's Woman
15 John Fowles. French Lieutenant's Woman John Fowles. French Lieutenant's Woman
16 Yarıyıl sonu sınavı All novels

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. James Joyce, A Portrait of the Artist as a Young Man
2. Virginia Woolf, Mrs. Dalloway
3. Jeanette Winterson, Sexing the Cherry
4. Buchi Emecheta, Kehinde
5. John Fowles. French Lieutenant's Woman

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 178