AKTS - Neoklasik Dönemi İngiliz Edebiyatı
Neoklasik Dönemi İngiliz Edebiyatı (ELIT210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Neoklasik Dönemi İngiliz Edebiyatı | ELIT210 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders Restorasyon ve Aydınlanma Çağı Edebiyatı özelliklerini öğretmenin yanı sıra dönemi toplumsal ve tarihsel bağlamda incelemeyi amaçlar. Neoklasik şiirin temel aldığı prensipleri ve dönemde etkin olan felsefeyi anlatmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Restorasyon ve aydınlanma çağı yazarlarının eserleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 18. yüzyıl tarihsel ve toplumsal bağlamı | |
2 | 18. yüzyıl tarihsel ve toplumsal bağlamı | Norton Anthology’den 18. Yüzyıl edebiyatı bölümünün okunması |
3 | Neoklasik Edebiyatın temel özellikleri ve hiciv | Neoklasik Edebiyat ve hiciv türü üzerine araştırma yapılması |
4 | Alexander Pope: An Essay on Criticism | Alexander Pope’un Neoklasik şiirin manifestosu niteliğindeki eseri An Essay on Criticism’in okunması |
5 | Restorasyon şiiri- John Dryden: “MacFlecknoe" | “MacFlecknoe” başlıklı eserin okunması |
6 | Ara sınav | Tekrar |
7 | Augustan Çağı Şiiri- Alexander Pope: The Rape of the Lock | The Rape of the Lock adlı şiirin okunması |
8 | Alexander Pope: “Eloisa to Abelard”, “Elegy on the Memory of an Unfortunate Lady” | “Eloisa to Abelard”, “Elegy on the Memory of an Unfortunate Lady” adlı şiirlerin okunması |
9 | Jonathan Swift: Güliver'in Gezileri 4. Bölüm | Güliver'in Gezileri adlı romanın 4. bölümünün okunması |
10 | Swift-Gulliver's Travels | Güliver'in Gezileri adlı eserin okunması |
11 | Swift-A Modest Proposal Johnson- Extracts from The Preface to Shakespeare | A Modest Proposal adlı eserin ve The Preface to Shakespeare'den parçaların okunması |
12 | 2. Ara sınav | Tekrar |
13 | Şiir yoluyla tartışma: Alexander Pope: “Impromptu to Lady Winchelsea” Anne Finch: “The Answer to Pope’s Impromptu” | 18. yüzyılda kadın şairler ile ilgili araştırma yapılması ve ilgili şiirlerin okunması |
14 | Addison ve Steele/ Lady Mary Wortley Montagu: Smallpox Vaccination in Turkey, Dining With The Sultana | Addison ve Steele/ Lady Mary Wortley Montagu: Smallpox Vaccination in Turkey, Dining With The Sultana |
15 | Anne Finch: “The Introduction” Mary Wortley Montagu: “Epistle from Mrs. Yonge to Her Husband” Mary Astell: Reflections on Marriage | Anne Finch: “A Nocturnal Reverie”, “The Introduction” Mary Wortley Montagu: “Epistle from Mrs. Yonge to Her Husband” Mary Astell: Reflections on Marriage |
16 | Yarı yıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Norton Anthology of English Literature, vol. I |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |