AKTS - Edebi Teoriye Giriş
Edebi Teoriye Giriş (ELIT403) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Edebi Teoriye Giriş | ELIT403 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yaklaşık olarak iki bin yıl önce ivme kazanan edebi teorilerin önemini, doğasını ve çeşitlerini öğrencilere öğretmektir. Temel olarak mimetik olan bu teoriler ve edebi metinlere etkileri 20. yüzyıl başına kadar yazılmış teoriler üzerinden çalışılır. Aristotales, Sidney, Dryden, Coleridge ve T.S. Eliot gibi büyük eleştirmenlerin eserlerine atıfta bulunulur. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Antik Çağdan 20. yüzyıl başına kadar Edebi Teori. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Edebi Kuram ve Eleştiri ne demektir? M. H. Abrams, from The Mirror and the Lamp Chapter 1: Orientation of Critical Theories | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
2 | Plato, The Republic, Book X | Literary Criticism, s. 40-52 |
3 | Aristotle, The Poetics | Literary Criticism, s. 53-66 |
4 | Aristotle | The Poetics, s. 66-77 |
5 | Sir Philip Sidney, The Defense of Poesy | The Norton Anthology of English Literature I, s.933-951 |
6 | John Dryden, An Essay on Dramatic Poetry | The Norton Anthology of English Literature I, s.2114-2118 |
7 | Wordsworth “Preface to Lyrical Ballads” | The Norton Anthology of English Literature II, s. 262-273 |
8 | Matthew Arnold, "Preface To Poems" | The Norton Anthology of English Literature II, s. 1374-1384 |
9 | Arasınav | Tekrar |
10 | New Criticism, T.S. Eliot "Tradition and The Individual Talent" | The Norton Anthology of English Literature II, s. 2319-2325 |
11 | Raman Selden New Criticism: John Keats | s.25-29 |
12 | Formalism/ Raman Selden Making Strange: Craig Raine, W. Golding | s. 41-45 |
13 | Archetypal Criticism/ Northrop Frye: Northrop Frye | Literary Criticism, s. 574-590 |
14 | Archetypal Criticism/ Jung Psychology and Literature | 20th century Literary Criticism, s. 174-188 |
15 | Tekrar | Tekrar |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. The Theory of Criticism: From Plato to the Present, Ed. Raman Selden, Longman, 1988. |
---|---|
2. The Norton Anthology of English Literature, Abrams et al, Vols 1 and 2 W. W. Norton and Company 1986. | |
3. Practising Theory and Literature, Raman Selden, Pearson Ed. Ltd., 1989 | |
4. 20th Century Literary Criticism, Ed. David Lodge, Longman, 1994. | |
8. Literary Criticism, Lionel Trilling, Holt Reinehart and Winston, INC. 1970. | |
Diğer Kaynaklar | 5. An Introductory to Literary Criticism, Richard Dutton, Longman, 1984. |
6. A History of Literary Criticism, Harry Blamires, MacMillan, 1991 | |
7. Critical Approaches to Literature, David Daiches, Longman. 1981. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 174 |