AKTS - Edebiyat ve Şehir
Edebiyat ve Şehir (ELIT429) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Edebiyat ve Şehir | ELIT429 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı şehir ve edebiyat kavramları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda şehir imgesi farklı kültürlerin temsilcileri olan farklı yazarların yine farklı dönemlere ait eserlerinde karşılaştırmalı olarak incelenecektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Roman, kısa roman, öykü, düz yazı ve şiir gibi türlerde şehir vurgusu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şiir ve Şehir London: "London" William Blake "Composed upon Westminister Bridge" William Wordsworth "The Bridges" Arthur Rimbaud Belgesel gösterimi | The Norton Anthology of English Literature, vol. II, p. 1802, 1839, The Norton Anthology of World Masterpieces, p.1179 |
2 | New York: "To Brooklyn Bridge" Hart Crane- Chicago: "Chicago" Carl Sandburg | The Norton Anthology of American Literature |
3 | Venedik: "Death in Venice" Thomas Mann- "Aşk Kırgınları" Nedim Gürsel | World Masterpieces, p. 1510-1563 |
4 | Film gösterimi: Luchino Visconti, Venedikte Ölüm Dublin: belgesel gösterimi James Joyce: Dubliners (öykü) | Aşk Kırgınları, s.17-37, 131-141 |
5 | Şiir ve Şehir İstanbul: Yahya Kemal Beyatlı "Aziz İstanbul" Orhan Veli Kanık "İstanbul'u Dinliyorum" İstanbul ile ilgili belgesel gösterimi: Fatih Akın "Crossing the Bridge-The Sound of Istanbul" | Film /Dubliners/ Aziz İstanbul s. 11 İstanbul'u Dinliyorum-Bütün Şiirleri |
6 | Ahmet Hamdi Tanpınar: Beş Şehir (gezi yazıları) İstanbul, Ankara, Bursa | Beş Şehir, s. 1-13, 93-117, 117-209 |
7 | Beş Şehir ile ilgili Görseller | Belgesel |
8 | Orhan Pamuk: İstanbul Hatıralar ve Şehir (roman) | Istanbul Memories and the City |
9 | Orhan Pamuk: İstanbul Hatıralar ve Şehir (roman) | İstanbul Hatıralar ve Şehir |
10 | Floransa ve Fatehpur Sikri Salman Rushdie- Floransa Büyücüsü (roman) | Floransa Büyücüsü |
11 | Floransa ve Fatehpur Sikri Salman Rushdie- Floransa Büyücüsü (roman) | Floransa Büyücüsü |
12 | Venedik: Italo Calvino: Invisible Cities (roman) | Invisible Cities |
13 | Venedik: Italo Calvino: Invisible Cities (roman) | Invisible Cities |
14 | Italo Calvino: Marcovaldo ya da Kentte Mevsimler (roman) | Marcovaldo ya da Kentte Mevsimler |
15 | Fransa: Nedim Gürsel: Hatırla Barbara (gezi yazıları) | Hatırla Barbara |
16 | Genel sınav | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M. H. ( Gen. Ed. ). The Norton Anthology of English Literature. Sixth Edition, Volume I. London: W. W. Norton & Company, 1993. |
---|---|
2. Lawall, Sarah. (Gen. Ed.) The Norton Anthology of World Masterpieces. Seventh Edition, Volume II. New York: W.W. Norton & Company,1999. | |
3. Joyce, James. Dubliners.UK: Wordsworth, 1993. | |
4. Calvino, Italo. Invisible Cities. GB: Cox & Wyman, 1997. | |
5. Rusdie, Salman. The Enchantress of Florence. New York: Random House, 2009. | |
6. Pamuk, Orhan. Istanbul Memories and the Cıty.London: Faber & Faber, 2006. | |
10. Beyatlı, Yahya, Kemal. Aziz İstanbul. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2002. | |
11. Calvino, Italo. Marcovaldo ya da Kentte Mevsimler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2004. | |
12. Ackroyd, Peter. London: the Biography. New York: Anchor Books, 2001. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 135 |