AKTS - 17. Yüzyıl İngiliz Şiiri
17. Yüzyıl İngiliz Şiiri (ELIT339) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
17. Yüzyıl İngiliz Şiiri | ELIT339 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 17. yy İngiliz şiirinin gelişimini incelemektir. Ders öncelikle dönemin ilk yarısında yer alan tarihi, siyasi, sosyal ve kültürel oluşumları inceleyecektir. Dönemin iki önemli şiir akımının ileri gelen şairleri ve şiirlerinden seçme örnekler biçim ve içerik açısından çalışılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Döneme ait genel bilgi: B. Jonson, T. Carew, J. Suckling, R. Herrick, R. Lovelace, J. Donne, G. Herbert, H. Vaughan, A. Marvell gibi dönem şairlerinin eserlerinden oluşan seçkinin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 17.yy. (ilk yarı) Tarihi, siyasi, düşünsel, sosyo-kültürel dalgalanmalar ve oluşumlara genel bakış | The Norton Anthology of English Literature, 1. cilt. 6. basım |
2 | Dönem edebiyatına genel bakış Cavalier şiir akımının genel özellikleri | The Norton Anthology of English Literature, 1.cilt, 6. basım |
3 | Ben Jonson (1572-1637) Cavalier şiir akımının kurucu şairi "Epitaph on S.P. ..." "Epitaph on Elizabeth, L.H." "To John Donne" | The Norton Anthology of English Literature, 1.cilt. sayfa: 1219,1222,1223 |
4 | Ben Jonson "To Penshurst" "To the Memory of my Beloved,..." | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1241, 1223 |
5 | Robert Herrick (1591-1674) "To the Virgins to Make Much of Time" "Upon Jack and Jill" "Corrina's Going A-Maying" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1361, 1364, 1358 |
6 | Thomas Carew (!595-1640) "An Elegy upon the Death of the Dean of Paul's ..." Sir John Suckling (1609-1642) "Song" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1696, 1705 |
7 | Richard Lovelace (1618-1657) "To Lucasta Going to the Wars" "To Althea from Prison" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1707 |
8 | Ara Sınav | Tekrar |
9 | Metafizik şiir akımı: genel özellikler | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1 |
10 | John Donne (1572-1631) Metafizik şiir akımının önde gelen şairi "The Sun Rising" "A Valediction: Forbidding Mourning" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1085, 1093 |
11 | John Donne From the Holy Sonnets Sonnet No.10 "Death" Sonnet No.14 "Batter My Heart, three-personed God" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1116, 1117 |
12 | George Herbert (1593-1633) "The Altar" "Love" "The Collar" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1370, 1382, 1388 |
13 | Henry Vaughan (1621-1695) "The Retreat" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1404 |
14 | Henry Vaughan "The World" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1407 |
15 | Andrew Marvell (1621-1678) "To His Coy Mistress" "Bermudas" | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1. sayfa: 1416, 1420 |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. Gen. Ed.The Norton Anthology of English Literature. Vol I. 6th ed.New York: W.W. Norton & Company, 1993. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 131 |