AKTS - Çağdaş Tiyatro Yazını

Çağdaş Tiyatro Yazını (ELIT303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çağdaş Tiyatro Yazını ELIT303 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı 20. ve 21. yüzyıllardaki drama oyunlarını işlemektir. Çağdaş dramanın başlangıcı genellikle realizmin kurucusu Henrik Ibsen'e dayanır. Dolayısıyla, ders İngiliz dramasını 19. yüzyıldan günümüze sosyal, kültürel, politik ve edebi bağlamda ele alır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • fikirlerin karmaşık olduğu ve toplumla çatıştığı teknoloji ve iletişim çağını kavrarlar.
  • önceki yılların sosyal ve kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • George Bernard Shaw'dan Hanif Kureishi'ye kadar geçen dönemi belirtilen tiyatro oyunlarında sosyal, kültürel ve politik açıdan çağdaş tiyatro yazını çalışmış olacaklardır.
Dersin İçeriği 20. yüzyıl Britanya tiyatrosunun seçili oyunlarını özellikle türe ait özellikleri ve her bir oyunun bağlı olduğu tiyatro hareketi çerçevesinde anlaşılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, kavramlar ve terimler Öğretim elemanı tarafından verilen çalışma kağıdı
2 Shakespeare'den 20. yy'a kadar İngiliz Tiyatrosu Öğretim elemanı tarafından verilen çalışma kağıdı (İngiliz Tiyatrosunda gerçeklik akımı)
3 İngiliz Tiyatrosu'nda gerçeklik akımı (H. Ibsen, G. B. Shaw) Shaw- Candida
4 J. M. Synge- Riders to the Sea J. M. Synge- Riders to the Sea (Çalışma Soruları)
5 John Osborne - Look Back in Anger John Osborne - Look Back in Anger (Çalışma Soruları)
6 Uyumsuzluk Tiyatrosu H. Pinter - The Birthday Party H. Pinter - The Birthday Party (Çalışma Soruları)
7 Epik Tiyatro (B. Brecht, J. Arden) J. Arden, Segeant Musgrave's Dance (Çalışma Soruları)
8 Vahşet Tiyatro (E. Bond, A. Artaud) E. Bond, Saved (Çalışma Soruları)
9 Ara Sınav
10 E. Bond, Saved E. Bond, Saved
11 Psikolojik ve Ritualistik Tiyatro Peter Shaffer, Equus (Çalışma Soruları)
12 Feminist Tiyatro C. Churchill, Top Girls C. Churchill, Top Girls (Çalışma Soruları)
13 Caryl Churchill, Top Girls Caryl Churchill, Top Girls (Çalışma Soruları)
14 Azınlık Tiyatrosu Hanif Kureishi, My Beautiful Laundrette (Çalışma Soruları)
15 Arasınav II Arasınav için Çalışma Soruları
16 Final

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. G. Bernard Shaw - Candida
2. John Millington Synge - Riders to the Sea
3. John Osborne - Look Back in Anger
4. Harold Pinter - Birthday Party
5. John Arden - Sergeant Musgrave's Dance
6. Edward Bond - Saved
7. Peter Shaffer - Equus
8. Caryl Churchill - Top Girls
9. Hanif Kureishi - My Beautiful Laundrette

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 130