AKTS - Bilim Kurgu ve Fantastik Edebiyat

Bilim Kurgu ve Fantastik Edebiyat (ELIT211) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilim Kurgu ve Fantastik Edebiyat ELIT211 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri bilim kurgu ve fantezi türlerinin gelişimi hakkında bilgilendirmek ve okuma listesindeki roman ve hikayeler aracılığı ile bu türleri daha iyi tanımalarını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilim Kurgu ve Fantezi türleri hakkında kapsamlı bilgi edinirler
  • Bilim Kurgu ve Fantezi türünde yazı yazan belli başlı yazarların eserlerini incelerler
  • İki tür arasındaki farklılıkların bilincine vararak, bu iki türü birbirinden ayırt edebilrler
Dersin İçeriği Bilim kurgu ve Fantazi türlerinin tarihsel gelişimi, farklı metinlerin incelenmesi

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, fantezi ve bilim kurgu türlerinin tarihsel gelişimi ve birbirlerinden farkları, ortak yönleri
2 Fantastik edebiyat ve Bilim Kurgu türleri (mitten masala, zaman yolculuğundan siborglara)
3 İlk bilim kurgu romanı olarak Frankenstein
4 H.G. Wells The Island of Dr. Moreau
5 Frankenstein ve The Island of Dr. Moreau--karşılaştırmalı analiz- deli bilim"adamı", ilk siborglar, tanrıyı oynamak, kadın karakterlerin yokluğu ya da sessizliği vb
6 Ütopya ve Distopya türlerinin gelişimi ve özellikleri
7 George Orwell Bin Dokuz Yüz Seksen Dört
8 Bin Dokuz Yüz Seksen Dört
9 Ara Sınav
10 Woman on the Edge of Time, Marge Piercy, Feminizm, sömürgecilik sonrası, fantezi+bilim kurgu
11 Blade Runner- Film Gösterimi
12 Sınıf içi tartışma--androidler, siborglar ve robotlar. İnsan olmak ne demek? Siborgizasyonun ve sanal gerçekliğin yan etkileri
13 The Girl Who was Plugged In
14 J.R.R Tolkien The Hobbit, mecazi bir tür olarak fantezi
15 The Hobbit
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 3. James, Edward. The Cambridge Companion to Science Fiction. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
4. Allen, Judy. Fantasy Encyclopedia. London: Kingfisher Publication, 2005.
Ders Kitabı 5. Mary Shelly Frankenstein, or Modern Prometheus
6. H.G. Wells The Island of Dr. Moreau
7. George Orwell Nineteen Eighty-Four
8. J.R.R. Tolkien The Hobbit
9. James Tiptree Jr. "The Girl Who was Plugged In"
10. Marge Piercy Woman on the Edge of Time

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 25
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 126