AKTS - Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri (MAN555) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Araştırma Yöntemleri MAN555 1. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere araştırma yapma, değerlendirme ve elde edilen sonuçları akademik çalışmalarında formüle etme becerileri kazanmaları için bir dereceye kadar araştırma (MLA tarzı ile) uzmanlık sağlamaktır. Ayrıca bu dersin amacı, öğrencilerin yüksek lisans tezi yazma sürecinden önce araştırma ve eleştirel düşünme ve yazma becerilerini birleştirmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kaynaklardan bilgi edinmenin yollarını öğrenir,
  • makalelerini/yüksek lisans tezlerini hazırlamak için gerekli bilgilere ulaşmak için kendi araştırma tekniklerini geliştirirler,
  • sistematik bir yazma sürecinde alınan bilgileri sentezler ve analiz ederler,
  • yüksek lisans tezi için taslaklarını/planlarını ve özetlerini hazırlamayı öğrenirler.
Dersin İçeriği Araştırma tasarımları, olasılık teorileri, hipotez testleri, ölçümde güvenilirlik ve geçerlilik, model kurma, çoklu regresyon, çok değişkenli varyans analizleri, korelasyon, kümeleme ve ayırma analizleri, tanılayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, yapısal eşitlik modelleri ve ekonometrik modeller.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler
2 Araştırma nedir? Neden önemlidir? Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve edebiyat taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak
3 Formal ve formal olmayan Tarzlar/Stiller
4 Kaynakları kullanma yolları: Bir paragraf, metin ve edebi bir yazı nasıl başka sözcüklerle ifade edilir ve özetlenir?
5 Bir paragraf, metin ve edebi bir yazı parçası nasıl başka sözcüklerle ifade edilir ve özetlenir?
6 How to quote in MLA
7 MLA tarzı
8 Edebi metinlerle açıklama, özetleme ve alıntı yapma çalışmaları
9 ARA SINAV
10 Film inceleme yazımı: Edebi bir uyarlama filmi izleyip ve 2-3 sayfalık bir analiz yazma https://twp.duke.edu/sites/twp.duke.edu/files/file-attachments/film-review-1.original.pdf
11 Türlerin tanımları ve eseri analiz etmenin anlamı (örnek olarak kısa bir hikaye analizi yapılacaktır)
12 Biçim, (konu yapısı, karakter, ortam, bakış açısı, anlatım, imgeler, semboller) ve içerik açısından kısa öykü analizi üzerine öğrenci sunumu.
13 Konuyu daraltmak ve bir taslak hazırlamak için çalışmak
14 Bibliyografya hazırlama
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Gibaldi, Joseph. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th ed. New York: MLA, 2009.
2. Lester, James D. Writing Research Papers: A Complete Guide. 11th ed. New York: Pearson Longman.2005.
3. Pharr, Donald, S. Buscemi, E. Macdonald, R. Muhlbock. Writing Today Contexts and Options for the Real World. Canada: McGraw-Hill, 2010.
4. Rozakis, Laurie. Schaum's Quick Guide to Writing Great Research Papers. 2nd ed. New York: McGraw-Hill, 2007.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 3
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 2
Ödevler 1 5
Sunum 1 5
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 5 5
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 129