AKTS - Liderlik Teorileri ve Uygulamaları II

Liderlik Teorileri ve Uygulamaları II (PR414) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Liderlik Teorileri ve Uygulamaları II PR414 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Burcu Tuncer
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Takım liderliği, duygusal liderlik, yaratıcı liderlik gibi güncel liderlik türlerinin anlaşılması ve liderliğin karanlık yönlerinin de vurgulanması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Güncel liderlik türlerini tanımlar.
  • Evrensel Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir.
  • - Liderlik türleri arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Modern Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir.
  • - Proje ödevi ile takım ve lider-üye ilişkilerini gözlemler
Dersin İçeriği Eğitim ve öğretim sürecinin temel değer ve ilkeleri ile mesleki etik ilkeleri, bu ilkeleri iş yaşamında uygulama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Liderlik ve Liderlik Teorileri (Önceki dönem tekrarı)
3 Liderlik ve Liderlik Teorileri (Önceki dönem tekrarı)
4 Liderlik Modelleri ve Yetkinlik Çerçeveleri
5 Liderlik ve Takım Çalışması (Takım Liderliği)
6 Liderlik ve Kültür (Kültürel Liderlik)
7 Liderlik ve Yaratıcılık (Yaratıcı Liderlik)
8 Liderlik ve EQ (Duygusal Liderlik)
9 Vize
10 Liderlik ve Kişilik (Narsistik Liderlik)
11 Diğer Liderlik Türleri (Toksik, Hubristik, Prozac vb.)
12 Lidersiz Organizasyonlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Exam

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Afsaneh Nahavandi, (2014), The Art and Science of Leadership, Pearson.
2. Andrew J. DuBrin, (2015), Leadership: Research Findings, Practice, and Skills, South-Western College Pub.
3. Jeffrey S. Nielsen, (2011), Myth of Leadership: Creating Leaderless Organizations, Davies-Black.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olmak.
2 Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışabilmek.
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanabilmek.
4 Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözebilmek.
5 Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
7 Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dökümanları okuyabilir, anlayabilir ve hazırlayabilir.
8 Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilmek, arşivlemek ve güncel olarak takip edebilmek.
9 Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak.
10 Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahip olmak.
11 Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek.
12 Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlayabilmek ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik edebilmek.
13 İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik edebilmek.
14 Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 108