AKTS - Temel Aerodinamik (Modül 8)
Temel Aerodinamik (Modül 8) (APM108) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Aerodinamik (Modül 8) | APM108 | 2. Dönem | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | SHY-66 Module-8 |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Atmosfer Fiziği, Aerodinamik, Uçuş Teorisi, Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulama (Modül 8.1) | - |
2 | Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulama (Modül 8.1) | - |
3 | Bir nesnenin etrafındaki hava akışı; Sınır tabakası, laminer ve türbülanslı akış, serbest akış (Modül 8.2) | - |
4 | Bağıl hava akışı, upwash ve downwash , girdaplar, durgunluk (Modül 8.2) | - |
5 | Terimler: kamburluk, kord, ortalama aerodinamik kord, hücum açısı, wash in ve wash out, incelik oranı, kanat şekli ve en boy oranı (Modül 8.2) | - |
6 | Terimler: profil (parazit) sürüklemesi, indüklenmiş sürükleme, basınç merkezi; İtme, Ağırlık (Modül 8.2) | - |
7 | Aerodinamik Sonuç; Kaldırma ve Sürüklemenin Oluşturulması: Hücum Açısı (Modül 8.2) | - |
8 | Kaldırma katsayısı, Sürtünme katsayısı, kutupsal eğri, Stall ; Buz, kar ve don dahil olmak üzere kanat profili kirliliği (Modül 8.2) | - |
9 | Kaldırma, ağırlık, itme ve sürükleme arasındaki ilişki (Modül 8.3) | - |
10 | Kayma oranı; Kararlı durum uçuşları, performans (Modül 8.3) | - |
11 | Dönüş Teorisi; Yük faktörünün etkisi: stall (Modül 8.3) | - |
12 | Uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırma artırma (Modül 8.3) | - |
13 | Boyuna, yanal ve yönsel stabilite (aktif ve pasif) (Modül 8.4) | - |
14 | Boyuna, yanal ve yönsel stabilite (aktif ve pasif) (Modül 8.4) | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ICAT Module-8 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Module 8 Lecture Notes |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
Genel Sınav/Final Juri | 2 | 90 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olmak. | X | ||||
2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışabilmek. | |||||
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanabilmek. | |||||
4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözebilmek. | |||||
5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||
7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dökümanları okuyabilir, anlayabilir ve hazırlayabilir. | X | ||||
8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilmek, arşivlemek ve güncel olarak takip edebilmek. | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | |||||
10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahip olmak. | |||||
11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek. | |||||
12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlayabilmek ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik edebilmek. | |||||
13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik edebilmek. | |||||
14 | Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 7 | 7 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 |