AKTS - Akademik İngilizce IV
Akademik İngilizce IV (ENG202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce IV | ENG202 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG102 ve ENG101 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders lisans eğitimini İngilizce olarak devam ettiren tüm bölümlerin öğrencilerine araştırmaya dayalı ve Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre B2* seviyesinde (Bağımsız kullanıcı) bir araştırma raporu yazma becerisini kazandırmak ve bu süreçte uygun yöntem (APA), düzen, dil, tartışma ve muhakeme becerilerini kullanmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu dersin amacı, öğrencilere temel sunum becerilerini kazandırarak raporun sözlü bir biçimde sunulmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Oryantasyon Ders müfredatının ve kitapçığının incelenmesi Evrik öğrenme | |
2 | Bölüm 1: Araştırma Raporuna Giriş • Araştırma Nedir? • Araştırma Raporu Hakkında Genel Bilgi • Araştırma Nasıl Yapılır? | |
3 | Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Kompozisyon ve araştırma raporunun karşılaştırılması • Araştırma raporu yazmanın amacı • Araştırma raporunun çeşitleri • Araştırma raporunu yazma süreci Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Konu seçimi • Kaynak Araştırması | Video 1: Rapor Yazmanın Temel Prensipleri Video 2: Konu Seçimi & Web Sitesinin Değerlendirilmesi |
4 | Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Çevrimiçi kaynak araştırması • Nitelikli kaynak seçimi • Araştırma sorusu yazımı • Tez cümlesi yazımı • Detaylı taslak hazırlama Taslak örnekleri | Video 3: Çevrimiçi Kaynak Araştırması Video 4: Rapor Yazma Modelleri ve Taslakları |
5 | Bölüm 3: Alıntılama Teknikleri • Alıntı yapma • Açımlama • Özetleme • APA Formatı • Metin içi ve metin sonu kaynak bildirimi Araştırma Raporunda Dil Kullanımı | Video 5: Alıntılamanın Mantığı Video 6: Alıntılama Teknikleri Video 7: Alıntılamanın Temel Kuralları |
6 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Okuyucunun tanımlanması • Araştırma raporunun öğeleri - Kapak - İçindekiler sayfası • Giriş bölümünün yazımı | Video 8: Giriş Bölümü Yazımı Video 9: Araştırma bazlı Belge Formatı |
7 | Metin içi/metin sonu kaynak bildirimi ve “Giriş” yazma üzerine çalışma kâğıtları | |
8 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Gelişme kısmının yazımı • Sonuç kısmının yazımı | Video 10: Gelişme ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı |
9 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Referans ve ek kısımlarının yazımı • Rapor için öz yazımı Bölüm 5: Tablo ve Figürlerin Kullanımı | Video 11: Öz Yazımı |
10 | Giriş bölümüne geribildirim | |
11 | Öz, İçindekiler ve Kaynakça Yazma | |
12 | Bölüm 6: Araştırma Raporunun Sözlü Sunumu • Sunum becerisine genel giriş • İyi bir sunumun gereklilikleri Sunumun temelleri • Dinleyici • Sunum planı • Sunum • İşitsel/görsel destek • Araştırma raporunun sözlü sunumunu hazırlama • Araştırma raporunun planını hazırlama • Sözlü sunum bölümlerini bir araya getirme | Video 12: Raporun Sözlü Sunumu Video 13: Sunumdaki Geçiş Cümleleri |
13 | Gelişme ve Sonuç bölümlerine geribildirim Araştırma Raporunun Sunumu | |
14 | Araştırma Raporunun Sunumu | |
15 | Sunum Geribildirimi | |
16 | Rapor Teslimi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ENG202 Course Booklet (Prepared by DML instructors) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Flipped Learning Course Videos (Prepared by DML instructors) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 5 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | 1 | 20 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılık ve temel bilimlerle ilgili bilgi birikimine sahip olmak. | |||||
2 | Zaman baskısı altında ekip üyeleriyle koordineli çalışabilmek. | |||||
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ve becerileri meslek hayatında kullanabilmek. | |||||
4 | Havacılık faaliyetlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları analitik bakışla ile çözebilmek. | |||||
5 | Alanıyla ilgili ulusal/uluslararası konulara ilişkin çözüm önerilerini uluslararası dillerde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||
7 | Konuyu tanımlayan kroki, şema. grafik, teknik resim vb. dökümanları okuyabilir, anlayabilir ve hazırlayabilir. | |||||
8 | Alanı ile ilgili teknik/idari doküman ve kitaplara, veri tabanlarına ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilmek, arşivlemek ve güncel olarak takip edebilmek. | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin kurallara uygun olarak toplanması/yorumlanması/ duyurulması/uygulanması aşamalarında mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | |||||
10 | Çalışmalarında emniyet faktörünü ön planda tutacak biçimde mesleki etik ve iş güvenliği bilincine sahip olmak. | |||||
11 | Bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek. | |||||
12 | Muhtelif kaynaklardan ve ölçümlerden elde edilen sonuçları yorumlayabilmek ve uygun olduğu yerlerde düzeltici tedbirleri tatbik edebilmek. | |||||
13 | İmalatçının talimatlarından istifade ederek bilgisini pratik bir şekilde tatbik edebilmek. | |||||
14 | Sosyal, kültürel ve tarih alanlarında kendini geliştirmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 76 |