AKTS - Yönetim için Sayısal Yöntemler
Yönetim için Sayısal Yöntemler (AVM306) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim için Sayısal Yöntemler | AVM306 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu kurs, öğrencilere, işle ilgili problemlerinin çözümünde karar vermek için gerekli olan bilimsel yaklaşımları öğrenmelerini sağlamaktadır. Yönetim problemlerinin sayısal analitik teknikler kullanarak çözebilmek üzere birçok model ve yaklaşımlar kursta tanıtılmaktadır. Sınırlı kaynakların en etkin bir şekilde kullanımını belirlemek ve bu süreçte elde edilecek faydanın maksimize edilmesini sağlamak üzere kullanılacak analitik modeller kurs kapsamında yer alacaktır. En iyi fabrikadan marketlere dağıtım için en iyi dağıtım güzergâhının belirlenmesi, iki şey arasında belirli sınırlamalar altında atamaların yapılması gibi örnekler kursta çözülecek bazı örnek problemlerdir. Öğrenciler öğrendikleri sayısal teknikleri yönetim problemleri üzerine uygulayacaktır. Problemlerde sınırlı kaynaklar altında en iyi çözümleri üretecek sayısal teknikler bu ders kapsamında ele alınacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modelleme, elektronik çizelge modellemesi, optimizasyon, doğrusal programlama, tam sayılı programlama, ağ modelleri, taşıma problemleri, envanter modelleri, kuyruk modelleri, tahmin modelleri, çok amaçlı karar verme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modelleme Giriş | |
2 | Elektronik Çizelge Modellemesi | |
3 | Optimizasyona Giriş | |
4 | Doğrusal Programlama Modelleri | |
5 | Doğrusal Programlama Modelleri | |
6 | Tamsayılı Programlama ile Optimizasyon Modelleri | |
7 | Ağ Modelleri | |
8 | Ağ Modelleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çok Amaçlı Karar Verme | |
11 | Envanter Modelleri | |
12 | Envanter Modeller | |
13 | Tahmin Yöntemleri | |
14 | Tahmin Yöntemleri | |
15 | Kuyruk Modelleri | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Albright F.C., Winston W.L., Management Science Modeling, Pearson Education, Prentice Hall, 2011 |
---|---|
2. Taha, Hamdy A. Operations Research: An Introduction;, 6th Ed. Pearson Education Asia Pte Ltd., Singapore, 2001 | |
3. Render, Barry and Ralph M. Stair Jr., Quantitative Analysis for Management; 7th Ed., Prentice Hall, New Jersey, 2000 | |
4. Anderson, David R., Sweeney, Dennis J, and Williams, Thomas A., Quantitative Methods for Business: 9th Ed., South Western College Publishing, Cincinnati, Ohio, 2003 | |
5. Frederick S. Hillier, Mark S. Hillier; Introduction to Management Science: A Modeling and Case Studies Approach with Spreadsheets, , 3/e, McGraw Hill publishers. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılık yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
2 | İşletme, yönetim ve havacılık yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | ||||
3 | Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |||||
10 | Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. | X | ||||
11 | Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olma. | X | ||||
12 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 183 |