AKTS - Doğadan Esinlenen Girişimcilik: Disiplinlerarası Yaklaşımlar
Doğadan Esinlenen Girişimcilik: Disiplinlerarası Yaklaşımlar (ART270) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğadan Esinlenen Girişimcilik: Disiplinlerarası Yaklaşımlar | ART270 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Doğal ve ekolojik sistemlerin temelleri araştırılarak yeni ve yaratıcı girişimler için kaynak olarak ele alınır. Doğal ekolojilerin temel işleyiş prensipleri yaratım süreçlerine model alınır. Disiplinler arası uygulamalar aracılığıyla yeni yaratıcılık ve girişimcilik fırsat alanları araştırılır. 21. yüzyıl becerileri kapsamında yeni gelişim alanları tanıtılır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Biomimkri; yeryüzündeki yaşamı sürdürmenin ve onu sosyal ve ekonomik yenilikler için bir model olarak kullanmanın doğal süreçleri; ekosistem bileşenleri arasındaki entegrasyon: canlı organizmalar; iklim ve kimyasal çevre; disiplinler arası yaklaşımlarla yenilikçi girişimcilik uygulamaları için fırsatları keşfetmek; yenilikçi ve yaratıcı girişimcilik fırsatları için 21. yüzyıl becerileri ve doğanın ilkeleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Yaşam kaynağı ve desteği olarak doğal sistemler. Ekoloji: Büyük Küresel Etkileşim | |
3 | Sürdürülebilirlik ilkeleri | |
4 | Biomimicry: Tasarım, planlama ve organizasyonlar için model, önder ve ölçüt olarak doğa | |
5 | Biomimicry: Disiplinlerarası yaratım ve çözüm örnekleri | |
6 | Doğanın döngüsel dinamikleri | |
7 | Eko-etkinlik ve Rejeneratif Modeller | |
8 | Vize : Bir eleştirel gözlem rapor/poster sunumu | |
9 | 21. Yüzyıl becerileri için doğa | |
10 | Modern Çağ'ın başlangıcından dördüncü Endüstriyel Devrim'e | |
11 | Yaratıcılık ve girişimcilikte disiplinler arası yaklaşımlar | |
12 | Doğadan esinlenen girişimcilik olanakları | |
13 | Doğadan esinlenen girişimcilik başarı hikayeleri | |
14 | Final Sunumları | |
15 | Final Sunumları | |
16 | Final Sunumları |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Benyus, J. M. (1997). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. New York: Morrow. |
---|---|
2. Borrello, M., Pascucci, S. ve Cembalo, L. (2020). Three Propositions to Unify Circular Economy Research: A Review. Sustainability. 12(10) 4069. | |
3. Cain, M. L., Bowman, W. D. ve Hacker, S. D. (2011). Ecology. Sunderland: Sinauer Assoc. | |
4. Ndubisi, N. O. ve Iftikhar, K. (2012). Relationship between Entrepreneurship, Innovation and Performance. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship 14 (2), 214-236. | |
5. Hofstra, N. ve Huisingh, D. (2014). Eco-Innovations Characterized: a Taxonomic Categorization for Assessing the Relationships between Humans and Nature. Journal of Cleaner Production 66, 459-468. | |
6. Hofstra, N. (2015). Entrepreneurship Inspired by Nature. The Spiritual Dimension of Business Ethics and Sustainability Management. | |
7. Myers, W. (2014). Biodesign, Nature Science Creativity. Thames & Hudson | |
8. Prieto-Sandoval, V., Jaca, C. ve Ormazabal, M. (2017). Towards a Consensus on the Circular Economy. Journal of Cleaner Production 179 (1) 605- 615. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havacılık yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
2 | İşletme, yönetim ve havacılık yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |||||
3 | Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) | |||||
4 | Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |||||
10 | Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. | |||||
11 | Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olma. | |||||
12 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 8 | 24 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 3 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 9 | 18 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 |