Japonca IV (JAP302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Japonca IV JAP302 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
JAP301
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin öğrenmiş oldukları kalıpları Japon Kültürüne uygun halde kullanabilme, yer ve zaman şartlarına uygun hale getirerek anlaşılır diyaloglar kurma becerilerini geliştirme.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • Alfabeyi tanıyabilir, • kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, • bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: • kişisel bilgi verebilir, • günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla Japonca’nın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilecek ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • Teknoloji kullanımı: • teknoloji kullanarak kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olabilirler.
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite 4 (saatler-günlerin öğrenilmesi, 6tane fiil öğrenimi) Katakana Alfabesinin (a-ka-ta-sa)sırasının tekrarı Resimli fiil, gün, saat kartları
2 Katakana Alfabesinin(-na-ha-ma-ra-ya-wa)’nın tekrarı ve alıştırma yapılması. Resim Kartları, Ders Kitabı, CD
3 Ünite 5 (3 tane fiil öğrenimi, ulaşım araçları, zaman zarflarının öğrenimi) Ders Kitabı, CD
4 Ünite 5 - ismin halleri (-e, -de,-den,) Japonca’da “he” “de” “to” ile bağlacı öğrenimi Ders kitabındaki alıştırmaların yapılması Ders Kitabı, CD, Resim kartları
5 Ünite 5 Zaman zarfları, Japonca’da ayın kaçı olduğunun öğrenimi Öğrencilere doğum günü veya özel günlerin tarihi sorularak alıştırmalar yapılması. Alıştırma Kitapçığı, Ders Kitabı
6 Ünite 6 10 tane fiil, ismin i halinin öğrenilmesi. Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması Ders Kitabı, CD
7 ARA SINAV
8 Ünite 6 Karşışındaki kişiye teklifte, ricada bulunmanın öğrenilmesi, öğrenciler arasında diyaloglarlaalıştırma yapmak Ders Kitabı, CD
9 Ünite 6 Ders kitabındaki alıştırmaların yapılması
10 Ünite7 10 tane fiil öğrenimi. Aile ve akraba isimlerini öğrenme Öğrencilerle Karşılıklı diyaloglarla alıştırma yapmak
11 Ünite 7 Japonca “ile” bağlacının (araç olarak kullanma anlamındaki) Japonca’da vermek, almak fiilleri ile birlikte kullanılan “ni” edatının öğrenilmesi Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması
12 Ünite 8 7.ünitenin alıştırmalarının yapılması. Japonca sıfatların özelliklerinin öğrenilmesi- 15 tane Japonca sıfat öğrenilmesi. Öğrencilere sıfatlar kullanılarak diyalog yaptırılması
13 Ünite 8 20 tane Japonca sıfat öğrenilmesi. Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması
14 Ünite8. Olumlu, olumsuz hallerinin ve sıfat tamlamalarının öğrenilmesi Konu ile ilgli alıştırmalar yapılması
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Minna no Nihongo I

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Havacılık yönetimi alanında problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
2 İşletme, yönetim ve havacılık yönetimi konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, hava ulaştırma işletmeciliği alanında karşılaşılan problemleri tanımlama ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3 Havacılık yönetimine ilişkin karmaşık bir sistemi veya süreci, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre; ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.)
4 Havacılık yönetiminde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Havacılık yönetimi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve diğer insanlarla paylaşabilecek Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
10 Havacılık yönetimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve yapılacak uygulamaların hukuksal sonuçları konusunda farkında olma.
11 Havacılık yönetimi sektöründeki işletmelerin yönetimi ve işyeri uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği üzerine etkileri konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olma.
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100