AKTS - Liderlik Teorileri ve Uygulamaları II
Liderlik Teorileri ve Uygulamaları II (PR414) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Liderlik Teorileri ve Uygulamaları II | PR414 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Takım liderliği, duygusal liderlik, yaratıcı liderlik gibi güncel liderlik türlerinin anlaşılması ve liderliğin karanlık yönlerinin de vurgulanması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Eğitim ve öğretim sürecinin temel değer ve ilkeleri ile mesleki etik ilkeleri, bu ilkeleri iş yaşamında uygulama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Liderlik ve Liderlik Teorileri (Önceki dönem tekrarı) | |
3 | Liderlik ve Liderlik Teorileri (Önceki dönem tekrarı) | |
4 | Liderlik Modelleri ve Yetkinlik Çerçeveleri | |
5 | Liderlik ve Takım Çalışması (Takım Liderliği) | |
6 | Liderlik ve Kültür (Kültürel Liderlik) | |
7 | Liderlik ve Yaratıcılık (Yaratıcı Liderlik) | |
8 | Liderlik ve EQ (Duygusal Liderlik) | |
9 | Vize | |
10 | Liderlik ve Kişilik (Narsistik Liderlik) | |
11 | Diğer Liderlik Türleri (Toksik, Hubristik, Prozac vb.) | |
12 | Lidersiz Organizasyonlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Sunumlar | |
16 | Final Exam |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Afsaneh Nahavandi, (2014), The Art and Science of Leadership, Pearson. |
---|---|
2. Andrew J. DuBrin, (2015), Leadership: Research Findings, Practice, and Skills, South-Western College Pub. | |
3. Jeffrey S. Nielsen, (2011), Myth of Leadership: Creating Leaderless Organizations, Davies-Black. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlayabilme ve uygulayabilmek. | |||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilme ve uygulayabilmek. | |||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilmek. | |||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanıyabilme ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanabilmek. | |||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapabilmek, arızalarını giderebilmek, sökümü ve değişimini yapabilmek ve de testlerinini yapabilmek. | |||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilme ve bunları uygulayabilmek. | |||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek. | |||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışabilmek; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek. | X | ||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak ve buna adapte olmak; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanabilme, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilmek. | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 108 |