AKTS - Akademik İngilizce III
Akademik İngilizce III (ENG201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce III | ENG201 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG102 ve ENG101 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | ENG201 dersinin genel amacı öğrencilerin akademik okuma ve yazma becerilerini daha da güçlendirmelerine yardımcı olmaktır. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler “Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi”ne göre B2* seviyesine çıkması beklenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Eleştirel okuma teknikleri ile tartışmalı kompozisyon yazma becerileri; bir okuma parçasının yapısını belirleme, metnin ya da durumun ana fikrini ve önemli noktalarını çıkarma, özetini yazma, tartışmalı kompozisyonun taslağını çıkarma ve yazma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ENG 201 Dersine Giriş ve Oryantasyon / Ders Müfredatının ve Kitapçığının İncelenmesi | |
2 | Unit 1– Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı: 14, 22-31 |
3 | Unit 2– Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı sayfa: 32, 40-49 |
4 | Unit 3– Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı sayfa: 50-57, 64-67 |
5 | Unit 4– Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı sayfa: 68, 76-85 |
6 | Unit 5– Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı sayfa: 86, 94-103 |
7 | Video 1 – Tartışma Amaçlı Kompozisyona Giriş ve Taslak Modeli / Video 2 – Tartışma Amaçlı Kompozisyon: Giriş Paragrafı | Destek Kitabı |
8 | Video 3 – Argumentative Essay: Body Paragraphs / Video 4 – Argumentative Essay: Concluding Paragraph / | Destek Kitabı |
9 | Sınıf İçi Yazma Çalışması | |
10 | Tartışma Amaçlı Kompozisyon Sınavı | |
11 | Unit 6 – Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı sayfa: 104, 112-121 |
12 | Unit 7 - Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı Sayfa: 122, 130-139 |
13 | Unit 8 - Metin inceleme ve tartışma | Ders Kitabı Sayfa: 140-147 & 154-157 |
14 | Tekrar | |
15 | Tekrar | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Prism Reading 3 by Alan S. Kennedy, Chris Sowton – Cambridge University Press, 2018. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. ENG201 Supplementary Pack prepared by the DML instructors / Lecture Videos on Moodle shot by the DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik ve fiziğin temel konularını anlayabilme ve uygulayabilmek. | |||||
2 | Temel elektrik ve elektronik devre kavramlarını teorik ve pratik olarak bilme ve uygulayabilmek. | |||||
3 | Bilgisayar yapısını, veri yollarını ve hava aracının analog ve sayısal cihazlarını ayrıntılı bir şekilde bilmek. | |||||
4 | Hava aracı malzeme ve donanımlarını tanıyabilme ve bu bilgileri bakım-onarımda kullanabilmek. | |||||
5 | Tüm aviyonik cihazların montajını yapabilmek, arızalarını giderebilmek, sökümü ve değişimini yapabilmek ve de testlerinini yapabilmek. | |||||
6 | Hava aracı elektrik ve elektronik sistemleri ve bileşenlerinin bakım, onarım ve yenileme standartlarını bilme ve bunları uygulayabilmek. | |||||
7 | Aviyonik bakım uygulamaları için gerekli olan teknik, beceri ve modern bakım araçlarını kullanabilmek. | |||||
8 | Değişken disiplinli ortamlarda çalışabilmek; bireysel ve takım çalışması becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Çok dilli ortamlarda ( İngilizce, Türkçe vb.) sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek. | X | ||||
10 | Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavramak ve buna adapte olmak; bilgiye ulaşmak için gerekli araçları kullanabilme, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip edebilmek. | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 81 |