AKTS - Çağdaş İşletmecilik
Çağdaş İşletmecilik (ISL501) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş İşletmecilik | ISL501 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işletmenin temel kavramlarını öğrencilere tanıtmaktır. Son yıllarda özel önem verilen etik değerlerin, çevreciliğin de işletmenin temel kavramları arasında artık yer aldığını göstermektir. Bu bağlamda işletmenin önemi, diğer dallarda ilgisi, teknoloji ile etkileşimi, sosyal sorumluluk kavramının işletmeler için anlamı, global düzende işletmelerin nasıl çalıştığı , girişimciliğin ve küçük işletmelerin önemi, hukuki şekilleri bakımından işletmeler konularına değinilecektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşletme kuruluş stratejileri, çağdaş işletmeciliğin teorik ve pratik yönlerinden işletme kuruluş süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme Yönetiminde Temel Kavramlar ve İşletme Çeşitleri | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
2 | İşletmelerin Kuruluşu | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (sayfa: |
3 | İşletme Sistemi ve Çevresi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Page |
4 | Yönetim ve Yönetimin Tarihsel Gelişimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
5 | Yönetim Fonksiyonları | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42 |
6 | Üretim Yonetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
7 | Ara Sınav | |
8 | Pazarlama Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
9 | Finans Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
10 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (sayfa: |
11 | Zaman ve Kriz Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
12 | Çatışma ve Stres Yönetimi | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
13 | İşletme Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar 1: İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi ve Değişim Mühendisliği | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
14 | İşletme Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar 2: İşletmelerde Etik ve Mobbing | Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 23-42) |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tengilimoğlu Dilaver, Atilla E. Asuman, Bektaş Meral, (2008), İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanabilmek. | X | ||||
2 | 2. Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları kullanabilmek | X | ||||
3 | 3. İşletmecilik alanı ile ilgili konularda belirsizlik ve karmaşa durumlarında yaratıcı ve yapıcı çözümler üretebilmek. | X | ||||
4 | 4. İşletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek | X | ||||
5 | 5. Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek. | X | ||||
6 | 6. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek. | X | ||||
7 | 7. İşletmecilik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
8 | 8. İşletmecilik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olabilmek. | X | ||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek. | X | ||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek. | X | ||||
11 | 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışabilmek, sorumluluk alabilmek, risk analizi yapabilmek, değişime ayak uydurabilmek, eleştirel düşünebilmek ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek. | X | ||||
12 | 12. Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilme ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |