AKTS - Klasik Gitara Giriş
Klasik Gitara Giriş (ART225) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik Gitara Giriş | ART225 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin müzik alanında bilgiye sahip olmasını, gitar çalgısını öğrenmesini ve bu çalgıyı çalmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel müzik bilgileri; temel müzik terimleri, nota ve ritim; gitar çalgısında notaların yerleri, nota diyagram ve şekilleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2 | Gitarın tarihçesi | Gerekli ekipmanın alınması (gitar, pena ve nota defteri), kaynakların okunması. |
3 | Temel kavramlar | Porte ve porte üzerinde nota çalışmaları. Tablature sistemi ve şemaların çalışılması |
4 | Gitarın akort edilmesi ve çalma pozisyonları | Gitarı tutuş, sağ-sol el çalışmaları |
5 | Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (birlik, ikilik ve dörtlük notalar). Gitar üzerinde notalar (ilk üç tel üzerinde çalışmalar). | Zaman değerlerinin öğrenilmesi. İnce mi, si ve sol tellerinde notaların öğrenilmesi ve çalınması. |
6 | Zaman değerleri ve ritim çalışmaları (sekizlik ve onaltılık notalar). Gitar üzerinde notalar (son üç tel üzerinde çalışmalar). | Re, la ve mi tellerindeki notaların öğrenilmesi. |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorlara giriş (şemaların okunmasını öğrenmek) | Modal sisteme giriş |
9 | Akorlara giriş - 1.pozisyondaki akorları çalmayı öğrenme - İlk parçayı çalmak | Modal sistem çalışmaları |
10 | Sağ elde ritim çalışmaları, sol elde akor geçişlerini çalışmak | Koordinasyon çalışmaları |
11 | Parça çalışmaları 1 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 1 |
12 | Parça çalışmaları 2 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 2 |
13 | Parça çalışmaları 3 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 3 |
14 | Parça çalışmaları 4 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 4 |
15 | Parça çalışmaları 5 | Popüler şarkıların çalınması üzerine çalışmalar 5 |
16 | Final Değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Chapman, R. (1999). Bütün Yönleriyle Gitarlar. İstanbul: Dost Kitabevi. |
---|---|
2. Çokuslu, S. (2011). Temel Gitar Eğitimi. İstanbul: Portemem Yayınları. | |
3. İşbilen, B. (2012). Pop Gitar Metodu. Ankara: İşbilen Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 29 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 |