AKTS - Moda Editörlüğü
Moda Editörlüğü (MTT483) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Editörlüğü | MTT483 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; moda dergisi çıkarma sürecini açıklayabilmeyi, moda editörlerini tanıyabilmeyi, konsepte yönelik içerik ve görsel kolajı geliştirebilmeyi ve kişisel moda dergisini tasarlayabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Geçmişinden başlayarak günümüze kadar olan süreçte moda tasarımı alanında gerçekleştirilen yenilikler, alana damga vuran kişiler trend kavramı, moda-medya ilişkisi, moda editörlüğü kavramının gelişimi ve gereklilikleri, içerik ve konsept kavramları, iletişim ağı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirmenin yapılarak öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin arttırılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
2 | Editörlük kavramının derinlemesine incelenmesi. Moda editörlüğünün tarihi gelişimi ve güncel durumu. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
3 | Moda editörlerinin görev alabileceği yayım organlarının tanıtılması. Avantaj ve dezavantajlarının örnekler eşliğinde anlatılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
4 | Sosyal medya ve moda editörü ilişkilerinin çözümlenmesi. Bir itici güç unsuru olarak sosyal medyanın moda editörleri tarafından kullanımı. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
5 | Trend nedir? Nasıl takip edilir? Nasıl yaratılır? | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
6 | Gündemin ve güncelin araştırılması, oluşturulması ve analizi. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
7 | Ara Sınav | -- |
8 | Yazım kurallarında dikkat edilmesi gerekenler ve yöntemlerin anlatılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
9 | İçerik nedir? Nasıl oluşturulur? Yöntemleri ve mevcut yöntemler | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
10 | Konsept nedir? Nasıl oluşturulur? Konsept oluşturma da dikkat edilecek noktalar. (Hedef kitle, toplumsal yapı vs.) | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
11 | Konsepte uygun içeriklerin-görsellerin hazırlanmasının önemi, yöntemleri | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
12 | İletişim ağı nedir? Nasıl oluşturulur? Nelere dikkat edilir? Öneminin anlatılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
13 | Örnek çalışma | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
14 | Örnek çalışma | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
15 | Örnek çalışma | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Medya ve Tasarım, Süreyya Çakır,2014 |
---|---|
2. Söz Mezbaası, EduardoGaleano, 1997 | |
3. Modanın Tüm Öyküsü, MarnieFogg, 2014 | |
4. Diana Crane, Moda ve Gündemleri, 2003 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 60 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 11 | 11 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |