AKTS - Tasarım Araştırmaları
Tasarım Araştırmaları (MTT281) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Araştırmaları | MTT281 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | •Tasarım araştırmalarının ne anlama geldiğini açıklayabilme. •Tasarlama metotlarını kavrayabilme •Tasarım metotları ile tasarım araştırmaları arasındaki ilişkiyi kurabilme •Tasarım araştırmalarında kullanılacak uygun metotları seçebilme •Tasarı aşamasına ilham oluşturabilecek kaynakları belirleme ve ulaşabilme •Tasarım aşamalarını açıklayabilme •Tasarım aşamalarına göre uygulama yapabilme |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Özgün tasarımlar yapabilmek için gerekli olan tasarım araştırma metotlarının belirlenmesi; ilham kaynağı bulma konusunda yeni bakış açılarının geliştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ve süreç hakkında detaylı bilginin verilmesi. | Gelecek derse hazırlık |
2 | Tasarım araştırması nedir? Tarihi gelişimi nasıldır? Nasıl Yapılır? | " |
3 | Tasarım araştırmalarında yararlanılacak kaynak ve metotlar nelerdir? | " |
4 | Tasarım araştırmalarında yararlanılacak kaynak ve metotlar nelerdir? | " |
5 | Giysi Tasarımında süreç işleyişi ve tasarım araştırmalarının bitmiş ürüne etkisinin örneklerle anlatılması. | " |
6 | Giysi Tasarımında süreç işleyişi ve tasarım araştırmalarının bitmiş ürüne etkisinin örneklerle anlatılması. | " |
7 | Öğrenciler tarafından geliştirilen tasarım araştırmaları hakkında kritiklerin verilmesi | " |
8 | Ara Sınav | " |
9 | Tasarım planı hazırlayarak tasarım araştırmalarına başlamak. | " |
10 | Tasarım araştırmalarına devam ederek en uygun teknik ve yönteme ulaşmak. İlham kaynaklarını saptamak. Özgün tasarım oluşturma sürecinde elde edilen verilerden nasıl faydalanılması gerektiğini anlatmak | " |
11 | Tasarım aşamaları (ilham panolarının oluşturulması) | " |
12 | Tasarım aşamaları (model araştırmalarının gerçekleştirilmesi) | " |
13 | Tasarım aşamaları (Uygulanmasına karar verilen model için uygun aksesuar, kumaş ve malzeme araştırmalarının gerçekleştirilmesi) | " |
14 | Tasarım aşamaları (uygulama) | " |
15 | Tasarım aşamaları (uygulama) | " |
16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fashion Design and Product Development USA (1992). Çark, Haroldand John Pomerroy |
---|---|
2. • Temel Tasarım Bilgisi-Tasarım Araştırması Tasarım Aşamaları ve Giysi Tasarım Süreci, (2003). Gülşen Erenler Çakar, SevlKişoğlu, Fatma Bayraktar | |
3. Moda Tasarımının Temelleri (2012), R. Sorger, J. Udale, Literatür Yayınevi | |
4. Fashion Design Course (2010), S. Faerm, Thames&Hudson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 4 | 4 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 4 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |