AKTS - Ürün Sunum Teknikleri
Ürün Sunum Teknikleri (MTT432) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün Sunum Teknikleri | MTT432 | 8. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, etkili sunum yapma tekniklerini ve ilgili elektronik ortamları kullanabilmeyi, markaların vitrin, lookbook, katalog, defile ve fotoğraf çekimlerinin analizlerini yapabilmeyi, ürüne yönelik editoryal sunum teknikleri geliştirebilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Moda ürünlerinin sunumunda kullanılan sunum teknikleri, ürün ve şartlara uygun sunum teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders planının anlatılması, ders hakkında genel bilgilerin aktarılması | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Etkili sunum teknikleri yapma yöntemleri | " |
3 | Etkili sunum teknikleri yapma yöntemleri | " |
4 | Elektronik sunum programlarının incelenmesi | Anlatılan sunum programlarından birini kullanarak kısa bir sunum yapılması. |
5 | Öğrenci sunumları ve sunum programları hakkında değerlendirme ve karşılaştırma | " |
6 | Etkili sunum panoları hazırlama - renk panosu, ilham panosu, konsept panosu vb. | " |
7 | Geçmişten günümüze vitrinin yeri ve önemi, uygulama alanları hakkında genel bilgilendirme, Vitrin uygulamalarının incelenmesi, Vitrin yapılırken dikkat edilmesi gereken husurlar, Etkili vitrin sunumları analizi | '' |
8 | Markaların Vitrin analizi | " |
9 | Öğrencilerin vitrin analiz sunumlarının tartışılması | " |
10 | Geçmişten günümüze defile hakkında bilgilendirme, Etkili defile organizasyonunun unsurları, Defilelerin sınıflandırılması ve sezon sezon analizi. | " |
11 | Geçmişten günümüze defile hakkında bilgilendirme, Etkili defile organizasyonunun unsurları, Defilelerin sınıflandırılması ve sezon sezon analizi | " |
12 | Öğrencilerin defile analiz sunumlarının tartışılması | " |
13 | Basın bülteni ve Moda Fotoğrafçılığı, Podcast, Moda filmi hakkında bilgilendirme ve örneklerin incelenip analiz edilmesi | " |
14 | Öğrencilerin moda fotoğrafçılığı hakkında sunumlarının tartışılması | " |
15 | Moda markalarının lookbook ve katalogları analizi Dünya genelindeki moda haftaları, moda fuarları ve moda müzeleri hakkında bilgilendirme | " |
16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Planlama ve Organizasyon” Doç. Dr. Birsen Çileroğlu, Ders notu |
---|---|
2. Defile Uygulama” Doç. Dr. Birsen Çileroğlu, Ders notu |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 2 | 80 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 3 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 3 | 6 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 75 |