AKTS - Temel İngilizce IV

Temel İngilizce IV (ENG222) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Temel İngilizce IV ENG222 4. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG122
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri / DML Instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, ENG122 (Temel İngilizce III) dersinin devamı niteliğinde olup amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ ne göre A2+ seviyesinde (Temel Kullanıcı) iletişim kurmalarına yardımcı olacak İngilizce temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • yönergeleri okuyup takip edebilir, • çeşitli yazılı metinleri okuyarak ana fikir ve detayları bulabilir, • okudukları yazılı metinlerde verilen bilgiler doğrultusunda çıkarım yapabilir, • bilmedikleri kelimelerin anlamlarını kısa, tanıdık bağlamlardan türetebilir,
  • Dinleme: • dinledikleri metinlerdeki temel düşünceleri ve detayları bulabilir, • dinleme yoluyla telaffuz ve dil bilgisi yapılarını ayırt edebilir,
  • Konuşma: • basit bir sohbet başlatmak ve devam ettirmek için sorular sorabilir ve cevaplayabilir, • gelecek olaylar ile ilgili tahminlerde bulunabilir, • bildikleri konular hakkında fikirlerini sunabilir, öneri sunabilir ve önerilere cevap verebilir,
  • Yazma: • tanıdık konular, verilen komutlar veya bir model üzerine kısa, basit yapılandırılmış paragraflar yazabilir, • diyalog tamamlayabilir ve ilgili sorulara yazılı cevaplar verebilir,
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Ünite 5 5A The right person günlük konuların kapsamlı bir tanımını verme (örn. insanlar, yerler, deneyimler) basit bir dil kullanarak yaygın meslekler hakkında konuşma Ders Kitabı sayfa 38-39
3 Ünite 5 5B Appearances insanların görünüşünü, kişiliğini ve duygularını tanımlama Ders Kitabı sayfa 40-41
4 Ünite 5 5C Shopping tips basit bir dil kullanarak temel tavsiyelerde bulunma Ders kitabı sayfa 42-43
5 Ünite 5 5D English in action *Yazma Çalışması I önerilerde bulunma ve bunlara yanıt verme gelecekle ilgili tahminlerde bulunma günlük meselelerle ilgili tavsiyeler yazma Ders kitabı sayfa 44
6 Ünite 5 Check and reflect Ünite 6 6A Happiness gelecekle ilgili tahminlerde bulunma Ders Kitabı sayfa 45-47
7 Ünite 6 6B A busy week bir günlük veya program doğrultusunda gelecek ile ilgili basit düzenlemeler ve planlar yapma Ders Kitabı sayfa 48-49
8 Ünite 6 6C A quiet weekend planlar ve düzenlemeler üzerine tartışma ve açıklama yapma VİZE SINAVI Ders kitabı sayfa 50-51
9 Ünite 6 6D English in action Check and reflect kalıplaşmış ifadeler kullanarak telefon mesajı bırakma ve alma Ders Kitabı sayfa 52-53
10 Yazma Çalışması II bir program doğrultusunda gelecek ile ilgili planlar yazma Ek materyal
11 Ünite 7 7A The building project tanıdık konular hakkında fikir beyan etme Ders Kitabı sayfa 54-55
12 Ünite 7 7B A Where I grew up geçmiş alışkanlıklardan bahsetme Ders Kitabı sayfa 56-57
13 Ünite 7 7C A Favourite room yerlerin kapsamlı tanımını yapma Ders Kitabı sayfa 58-59
14 Ünite 7 7D English in action Check and reflect mazeret bildirme ve bunlara yanıt verme Ders Kitabı sayfa 60-61
15 GENEL TEKRAR Ek materyal
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Roadmap (A2+) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson)
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları/ Supplementary materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular.
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür.
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir.
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir.
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar X
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder.
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir.
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 2 2
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 75