AKTS - Moda Pazarlama
Moda Pazarlama (MTT482) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Pazarlama | MTT482 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Bu ders; moda pazarlaması ve pazarlama karması dinamiklerini, hedef müşterileri özelliklerini analiz edebilmeyi, moda ürününün uygun dağıtım kanallarını belirleyebilmeyi, moda pazarlama modellerini açıklayabilmeyi, marka, ürün ve rakipler için çeşitli analizler ve pazarlama planları hazırlayabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Pazarlama konusunun kapsamı ve modern pazarlama anlayışı; çevre koşulları, bilgi sistemi; tüketim ve endüstriyel pazarlarda görülen satın alma davranışları; pazar bölümleme ve hedef pazarın seçimi; mamul kavramı, ürün yaşam eğrisi; ürüne ilişkin özellikler; dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım; fiyat, satış artırıcı çabalar, uluslararası pazarla |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamanın tanımı, pazarlama anlayışı ve işletmedeki yeri ve önemi | |
2 | Pazarlama fonksiyonları | |
3 | Pazarlar, mallar, tüketici çeşitleri ve özellikleri | |
4 | Mamul planlama ve geliştirme | |
5 | Fiyat ve fiyatlandırmanın önemi, fiyatlandırmada göz önünde tutulması gereken faktörler, uygulamada fiyatlandırma usulleri ve maliyete yönelik fiyatlandırma, talebe, rekabete yönelik fiyatlandırma, psikolojik fiyatlandırma | |
6 | Tutundurmanın önemi ve çeşitleri, reklam kişisel satış, tanıtma ve satış geliştirme | |
7 | ARASINAV | |
8 | Dağıtım kanalları ve seçimi, fiziksel dağıtım | |
9 | Uluslararası pazarlama ilke ve yöntemleri pazarlama araştırmaları | |
10 | Moda pazarlama çevresi, mikro moda pazarlama | |
11 | Moda pazarlama araştırmasının amacı, önemi, planlaması ve süreci, moda pazarlama stratejisi, moda müşterileri ve davranışları ve moda pazarlamaya etkileri | |
12 | Moda pazarlamada ürün ve onu oluşturma yöntemleri, moda pazarlamada markalaşma ve ilkeleri | |
13 | Moda pazarlamada fiyatlandırma, önemi ve fiyat belirleme yöntemleri | |
14 | Moda pazarlama yönetimleri, son gelişmeleri ve Uluslar arası moda pazarları | |
15 | Seçilen bir pazar için moda pazarlama modeli geliştirme | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. -Değer Temelli Pazarlama(Peter Dogle) |
---|---|
2. -A'dan Z'ye Pazarlama(Philip Kotler) | |
3. Stratejik Pazarlama Planı Nasıl Hazırlanır?(Norton Poley) | |
4. Geleceğin Pazarlaması için Konumlandırma Stratejileri(Jack Trout) | |
5. Marka Olmak İstiyorum(Dan Herman) | |
6. Sorularla Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri(Philip Kotler) | |
7. Satışta Başarı İçin Stratejik Satıış Yönetimi(İlhan Ürkmez) | |
8. Damla Damla Pazarlama(Prof. Dr. İsmail Kaya) | |
9. İyi İletişim=İyi Pazarlama(Tunçtan Baltacıoğlu&Melike Demirbağ Kaplan) | |
10. Duyular ve Marka (Martin Lindstrom) | |
11. Tasarım Yönetimi(Brigitte Borja De Mozota) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 7 | 28 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 |