AKTS - Ayakkabı ve Saraciye Tasarımı
Ayakkabı ve Saraciye Tasarımı (MTT454) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ayakkabı ve Saraciye Tasarımı | MTT454 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; ayakkabı ve saraciye ürünlerini tanımlayabilmeyi, kullanılacak malzeme ve aksesuarları tanıyabilmeyi, temaya uygun ayakkabı ve saraciye koleksiyonu geliştirebilmeyi, teknik çözümlemelerini yaparak prototip üretebilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ayakkabı ve saraciye ürünleri hakkında bilgi; terminolojisi; deri ve benzeri malzemelerle tasarım yapma sürecinde malzemenin etkisi; tasarımda kullanılacak malzemeler hakında genel bilgi; malzemeye uygun koleksiyon hazırlanarak örnek ürünler oluşturulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ayakkabının tanımı, çeşitleri (kullanım alanlarına, yaşa, cinsiyete ve mevsime göre) ve özellikleri hakkında genel bilgi. Saraciye ürünlerinin tanımı, çeşitleri (çanta, cüzdan, kemer, bavul) özellikleri ve kullanım alanları hakkında genel bilgi. Ayakkabı ve Saraciye ürünlerinin günlük kullanımdaki uyumu hakkında genel bilgi. Kalıp tanımı, çeşitleri ve özellikleri hakkında genel bilgi. Ayak- kalıp ilişkisi ve modelde kalıp seçiminin önemi. Kalıp üzerinde temel ölçüler hakkında genel bilgi. | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Kalıp üzerinde temel ölçüler hakkında genel bilgi. Kalıp bantlama. (iç form, dış form, ara form ve standart form oluşturma) Standart form üzerinde model oluşturma hakkında genel bilgi | " |
3 | Ayakkabı ve saraciye tasarımında kullanılacak malzemeler hakkında genel bilgi. Deri ile ve benzeri malzemelerle tasarım yapma sürecinde, malzemenin etkisi üzerinde durma Ayakkabı ve saraciye ürünlerinde model geliştirme ve koleksiyon oluşturma hakkında genel bilgi. a) Obje (kalıp) etütlerinden model geliştirme b) Kullanılacak malzemeye göre model geliştirme | " |
4 | İşletme inceleme ziyareti | " |
5 | Koleksiyon çizimleri yapma | " |
6 | Koleksiyon çizimleri yapma | " |
7 | Koleksiyon çizimleri yapma | " |
8 | ARA SINAV | -- |
9 | Seçilen ayakkabı ve saraciye modellerinden örnek ürünler hazırlama | " |
10 | Seçilen ayakkabı ve saraciye modellerinden örnek ürünler hazırlama | " |
11 | Seçilen ayakkabı ve saraciye modellerinden örnek ürünler hazırlama | " |
12 | İşletme inceleme ziyareti | " |
13 | Seçilen ayakkabı ve saraciye modellerinden örnek ürünler hazırlama | " |
14 | Seçilen ayakkabı ve saraciye modellerinden örnek ürünler hazırlama | " |
15 | Dosya ve ürünlerin sunumunu yapma | " |
16 | GENEL SINAV | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. • Holborn, Mark, Issey Miyake Taschen, Köln, 1995 |
---|---|
2. • Patrick, H. J., Modern Pattern Cutting And Desing, 1983 | |
3. • Sharp, H. Michael, The Pattern Cutter’s Handbook, 1994 | |
4. • Ötleş İlhami, Ayakkabıcılık Meslek Bilgisi, 2005 | |
5. Sürenkök Rühi, Ayakkabı Öğreniyorum, İzmir 1994 | |
6. • Sürenkök Rühi, Ayakkabıda Istampa Ve Kampre Olayı, İzmir 1994 | |
7. • Kastan Cengiz, Ayakkabı Teknolojisi, Konya 2007 | |
8. Kastan Cengiz, Modern Yöntemle Stampa Çıkarma, Bursa 2007 | |
10. • Gürsoy Narkali, Emine, Ayakkabı, İstanbul,2007 | |
11. • Akalın Sami, Yılgör Asuman, Seyhan Nezihe, Ayakkabıcılık Terimleri Sözlüğü; İstanbul Boğaziçi üniversitesi matbaası 1993 | |
Diğer Kaynaklar | 9. • Http.Www.Torahtots.Com |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |