AKTS - Stil ve İmaj

Stil ve İmaj (MTT485) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Stil ve İmaj MTT485 Alan Seçmeli 1 2 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Seren ERDOĞAN
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders; kişisel imaj ve stille ilgili terminolojiyi açıklayabilmeyi, giyim stillerine örnekler verebilmeyi ve eleştirebilmeyi, anatomik yapıya uygun giyinebilmenin temel özelliklerini ve renk/çizgi özelliklerinin giysiye etkilerini açıklayabilmeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kişisel imaj ve stille ilgili terminolojiyi açıklar.
  • Giyim stillerine örnekler verir.
  • Giyim stillerini eleştirir.
  • Anatomik yapıya uygun giyinmenin temel özelliklerini açıklar.
  • Renk ve çizgi özelliklerinin giysiye etkilerini açıklar.
Dersin İçeriği Kişisel imaj ve stil bilgisi; kişinin giyim tarzı ve anatomik yapısına uygun olarak, nerede nasıl giyileceğinin belirlenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kişisel imaj ve stille ilgili terminoloji hakında genel bilgi Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
2 Renk ve çizgi özelliklerininin giysiye etkileri hakkında genel bilgi "
3 Renk ve çizgi özelliklerininin giysiye etkileri hakkında genel bilgi "
4 Renk ve çizgi özelliklerininin giysiye etkileri hakkında genel bilgi "
5 Anatomik yapı hakkında genel bilgi "
6 Kişinin anatomik yapısına uygun giyim tarzı hakkında genel bilgi "
7 Anatomik yapı hakkında genel bilgi "
8 Anatomik yapıya uygun giyinmenin temel özellikleri hakkında bilgi "
9 ARA SINAV --
10 Stil ve imaj için “vücut değerlendirmesi” "
11 Stil ve imaj için “vücut değerlendirmesi” "
12 Stil ve imaj için “vücut değerlendirmesi” "
13 Vücut kusurlarını nasıl kamufle edebileceği hakkında bilgi "
14 Vücut kusurlarını nasıl kamufle edebileceği hakkında bilgi "
15 Vücut kusurlarını nasıl kamufle edebileceği hakkında bilgi "
16 GENEL SINAV --

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. • Fumi Tahara (2000). Personal Color, Japan
2. • Pınar Olgaç, (2003). Vücut Kusurlarına Göre Giyinmek, Faydalı Kitaplar, Hikmet Neşriyat, İstanbul.
3. • Pınar Olgaç, (2003). Giyimde Çizgiler, , Faydalı Kitaplar, Hikmet Neşriyat, İstanbul.
Diğer Kaynaklar 4. • Süreli Yayınlar ( Dergi ve benzeri).

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular.
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür.
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. X
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. X
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. X
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. X
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125