Estetik (MTT194) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Estetik MTT194 Alan Seçmeli 2 0 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Erdem ÜNVER
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Tarihsel süreçte estetiği kavrayabilme
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • - Estetiği tanımlar
  • - Tarihsel süreç içerisinde estetiğin gelişimini açıklar
  • - Güzel kavramını açıklar
  • - Sanat felsefesini ve estetiği kavramsal sorunsallar çerçevesinde karşılaştırır
Dersin İçeriği Tarihsel süreç içerisinde, ?sanat,? ?sanatçı,? ?sanat yapıtı,? ?estetik, ?güzel? gibi olguların toplumsal alanlarla, alt ve üst yapı kurumları ile ilişkisi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Tanıtım Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
2 Felsefe, sanat, bilim ve toplum ilişkisi "
3 Estetiğin temel soruları, felsefe ve sanat açısından estetik, sanat eseri, güzellik problemi "
4 Estetiğin tarihsel ve eleştirel değerlendirmesi "
5 Antik Yunan da Sanat felsefesi, güzel ve yararlı kavramları (Aristotales) "
6 Antik Yunan da Sanat felsefesi (Platon) "
7 Ara sınav --
8 Ortaçağ Felsefesi ve estetiği "
9 Ortaçağ Felsefesi ve estetiği "
10 Ortaçağ Sanatı ve estetiğe bakış "
11 Diderot estetiğ üzerinden sanata bakış "
12 Modernizm ve estetik kaygılar "
13 Güzel ve yararlı olana postmodern yaklaşımlar, yapıbozumculuk "
14 Kich kavramı ve estetik yıkım "
15 Değerlendirme "
16 Genel Sınav --

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Afşar Timuçin, Estetik Bakış, Bulut Yayınları, İstanbul, 2005.
2. Afşar Timuçin, Estetik, Bulut Yayınları, İstanbul, 1987.
3. Aristoteles, Poetika, (Çev. İsmail Tunalı) Remzi Kitabevi, İstanbul, 1995.
4. İsmail Tunalı, Estetik, Cem Yayınevi, İstanbul, 1984.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. X
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür.
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir.
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. X
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. X
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir.
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 4 52
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 7 21
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 6 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Toplam İş Yükü 125