AKTS - Proje II
Proje II (MTT402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Proje II | MTT402 | 8. Dönem | 4 | 6 | 0 | 7 | 11 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MTT401 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin yaratıcı, kavramsal ve estetik bir bakış açısıyla kapsül bir mezuniyet koleksiyonu tasarlamasını (8 look), üretmesini (4 look) ve sunmasını amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Belirlenen proje konusuna bağlı, yaratıcı ve fonksiyonel tasarımlar hazırlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusu hakkında genel bilgilendirmenin yapılması ve öğrencilerin alt tema geliştirme süreçlerine başlaması | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Alt temaların öğrenciler tarafından sözlü ve görsel sunumlarının yapılması | " |
3 | Koleksiyonu şekillendirecek temaların belirlenmesi, form-malzeme-renk-yüzey, desen, aksesuar-styling detaylarının kararlaştırılması ve eskiz sürecine geçilmesi | " |
4 | Eskiz çalışmalarına devam edilmesi | " |
5 | Kapsül koleksiyonu oluşturacak görünümlerin seçilmesi ve ilk görünüm için kalıp ve prototip çalışmalarına başlanması. | " |
6 | Kalıpları hazırlanan ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması | " |
7 | Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | '' |
8 | Ara Sınav (Vize Jürisi) | -- |
9 | Jüri kritikleri doğrultusunda gerekli ise koleksiyon revizyonlarının yapılması ve kalıp-prototip süreçlerinin devamı | " |
10 | Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri | " |
11 | Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri | " |
12 | Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri | " |
13 | Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri | " |
14 | Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri | " |
15 | Pafta ve koleksiyon son kritiği | " |
16 | Genel Sınav (Final Jürisi – Projenin sunumu/değerlendirilmesi) | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Colors of Modern Fashion, Nancy Riegelman. |
---|---|
2. Fashion Design Course, Steven Faerm. | |
3. Atlas of Fashion Designers, Lavra Eceiza Nebreda | |
4. Fundamentals of Fashion Design ,Jenny Udale | |
5. Developing a Collection – Basics Fashion Design ,Elinor Renfrew | |
6. Research and Design – Basics Fashion Design ,Simon Seivewright | |
7. Fashion Design Essentials: 100 Principles of Fashion Design ,Jay Calderin | |
8. Fashion Design Research ,Ezinma Mbeledogu | |
9. Fabric for Fashion: The Complete Guide: Natural and Man-Made Fibres, Amanda Johnston | |
10. Fashionpedia: The Visual Dictionary of Fashion Design, Fashionary |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | X | ||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 275 |