AKTS - Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı II
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı II (MTT332) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı II | MTT332 | 6. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MTT331 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, dijital ortamda hikaye/ilham panosu kolajları, moda ilüstrasyonları, detaylı giysi teknik çizimleri, detaylı kumaş desen çizim/kolajları yaparak etkili görsel sunumlar oluşturabilmek için bitmap (piksel) ve vektör tabanlı bilgisayar programlarını ileri seviyede kullanabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Vektör tabanlı bir programı kullanarak kumaş ve giysi tasarımları yapma ve tasarımları sunuma hazırlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Photoshop programında ileri seçim araçlarını kullanma, select and mask uygulamaları, filtreleme efektleri, moda aksesuarı tasarımlarında uygulamalar | Bir sonraki ders için çalışmaların yapılması |
2 | Photoshop programında fontların kullanımı ve ayrıntılı ayarları, yeni fontlar yükleme, brush ayarları ve yeni fırçalar yükleme, kumaş deseni oluşturma, baskı grafikleri oluşturma | " |
3 | Photoshop programında verilen temayla desenler oluşturarak giysi modellerinin üzerine eklemeler yapma, hikaye panosu kolajları oluşturma | " |
4 | Photoshop programında perspektif arka planları ekleme, vitrin tasarımı yapma, giysi renklendirme ve desen uygulamaları | " |
5 | Photoshop programında renk ve doku değiştirme uygulamları, hikaye panosu alıştırmaları, moda reklam afişleri oluşturma | " |
6 | Photoshop programında giysi ve aksesuar grafikleri oluşturma, moda dergisi kombin sayfaları hazırlama | " |
7 | Ara sınav | -- |
8 | Illustrator programında ileri moda figürü çizimi ve renklendirmesi yapma, gölgelendirme | " |
9 | Illustrator programında desen oluşturma, kumaş tasarımları yapma, clipping mask uygulamaları yapma | " |
10 | Illustrator programında moda teknik çizimi ileri detay uygulamaları yapma | " |
11 | Illustrator programında teknik çizim detay kütüphanesi oluşturma, fırça yaratma | " |
12 | Illustrator programında lookbook çekimlerinden gerçek giysi görsellerini ilüstrasyon çizimlerine dönüştürme | " |
13 | Illustrator programında yazı yazma araçlarını inceleme, filtreleme, etkili düzenleme ve çoğaltma | " |
14 | Illustrator programında hazır desen ve grafik kullanımları, image trace seçenekleri | |
15 | Illustrator programında ilüstrasyon ve teknik çizimlerden oluşan pafta sunumları hazırlama | " |
16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ABLING, Bina, 2000, “Fashion Sketchbook”, Fairchild Publications, New York, USA. |
---|---|
2. ANONİM, 2008, “The Language of Fashion Illustration”, Maomao Publications, Barcelona, Spain. | |
3. BOWLES, Melanie, ISAAC, Ceri, 2009, “Dijital Tekstil Tasarımı”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
4. ÇORUH, Esen, 2003, “Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı”, YA-PA Yayınları, İstanbul. | |
5. GÜMÜŞTEPE, Yavuz, 2010, “Adobe Illustrator CS5”, KODLAB Yayın Dağıtım, Şefik Matbaası, İstanbul. | |
6. GÜRKAN, Osman, 2009, “Adobe Illustrator CS3”, Nirvana Yayınları, Ankara. | |
7. IRELAND, Patrick John, 2009, “Şablon Çizim Teknikleri”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
8. JONES, Sue Jenkyn, 2009, “Moda Tasarımı”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
9. JOYCE, Carol, 1993, “Textile Design”, Watson-Guptill Publications, New York. | |
10. TALLON, Kevin, 2009, “Dijital Moda Çizimi”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
11. Fashion Sketchbook ,Bina Abling | |
12. Dijital Tekstil Tasarımı ,Melanie Bowles & Ceri Isaac | |
13. Fashion Designer’s Handbook for Adobe Illustrator ,Marianne Centner, Frances Vereker | |
14. Adobe Photoshop for fashion design ,Susan Lazear | |
15. Fashion and Textile Design with Photoshop and Illustrator ,Robert Hume | |
16. Şablon Çizim Teknikleri ,Patrick John Ireland | |
17. Dijital Moda Çizimi ,Kevin Tallon |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | X | ||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 |