AKTS - Moda Tasarımı IV
Moda Tasarımı IV (MTT302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Tasarımı IV | MTT302 | 6. Dönem | 4 | 4 | 0 | 6 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MTT301 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, verilen temalar doğrultusunda 2 projeyi geliştirme, teknik çözümlemelerini yapabilme ve üretimini gerçekleştirmeyi amaçlar. İlk proje, giysi ürün gruplarını açıklayabilme, belirli ürün gruplarına (spor giyim, dış giyim, vb) yönelik hazır giyim koleksiyonu geliştirmeye odaklanırken diğer proje, kumaş türlerini tanıma, belirli/sınırlı kumaş kullanarak (örme, denim, deri, vb) tasarım fikirleri ve hazır giyim koleksiyonu geliştirmeye odaklanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Belirlenen tema doğrultusunda yaratıcı ve fonksiyonel tasarımlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin ve projenin tanıtılması – Giysi ürün grupları ve uzmanlık alanları hakkında genel sunum yapılması, proje konusunun verilmesi (İlk proje için), Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
3 | Tasarımlara yönelik eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması | " |
4 | Tasarımların seçilmesi, Modele uygun kumaş kritiklerinin verilmesi, Seçilen tasarımların kalıp hazırlığına başlanması | " |
5 | Seçilen tasarımların kalıplarının yapılması, gerekli prototiplerin yapılması | " |
6 | Kalıpları hazırlanan ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması | " |
7 | Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | '' |
8 | Ara Sınav (Vize Jürisi – İlk projenin sunumu/değerlendirilmesi) | -- |
9 | Kumaş türleri, dokuları ve desen tipleri hakkında genel sunum yapılması ve sınırlandırılacak kumaş türleri ve ana temanın verilmesi (ikinci proje için). Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
10 | Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
11 | Tasarımlara yönelik eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması | " |
12 | Tasarımların seçilmesi, Modele uygun kumaş kritiklerinin verilmesi, Seçilen tasarımların kalıp hazırlığına başlanması | " |
13 | Seçilen tasarımların kalıplarının yapılması, gerekli prototiplerin yapılması | " |
14 | Kalıpları hazırlanan ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması | " |
15 | Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | " |
16 | Genel Sınav (Final Jürisi – İkinci projenin sunumu/değerlendirilmesi) | -- |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Fashion Design Course/Caroline Tartmam |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Fundamentals of Fashion Design ,Jenny Udale |
3. Developing a Collection – Basics Fashion Design ,Elinor Renfrew | |
4. Research and Design – Basics Fashion Design ,Simon Seivewright | |
5. Fashion Design Essentials: 100 Principles of Fashion Design ,Jay Calderin | |
6. Fashion Design Research ,Ezinma Mbeledogu | |
7. Fabric for Fashion: The Complete Guide: Natural and Man-Made Fibres ,Amanda Johnston | |
8. Fashionpedia: The Visual Dictionary of Fashion Design ,Fashionary | |
9. Knitwear Design ,Carol Brown | |
10. The Denim Manual ,Fashionary | |
11. Leather Fashion Design ,Francesca Sterlacci |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 2 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Projeler | 2 | 4 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 |