AKTS - Moda Tasarımı IV

Moda Tasarımı IV (MTT302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Moda Tasarımı IV MTT302 6. Dönem 4 4 0 6 8
Ön Koşul Ders(ler)i
MTT301
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğretim Üyesi S. Gaye Ayanoğlu Örs
  • Öğr. Gör. Esra Bekiroğlu
  • Araş. Gör. Meryem Camcı
  • Araş. Gör. Sema Nur Görgülü
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, verilen temalar doğrultusunda 2 projeyi geliştirme, teknik çözümlemelerini yapabilme ve üretimini gerçekleştirmeyi amaçlar. İlk proje, giysi ürün gruplarını açıklayabilme, belirli ürün gruplarına (spor giyim, dış giyim, vb) yönelik hazır giyim koleksiyonu geliştirmeye odaklanırken diğer proje, kumaş türlerini tanıma, belirli/sınırlı kumaş kullanarak (örme, denim, deri, vb) tasarım fikirleri ve hazır giyim koleksiyonu geliştirmeye odaklanır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Giysi ürün gruplarını açıklar.
  • Moda tasarımının uzmanlık alanlarına örnekler verir.
  • Belirli giysi ürün gruplarına yönelik hazır giyim koleksiyonu geliştirir.
  • Kumaş türlerini tanır.
  • Belirli bir kumaş türüne yönelik kapsül koleksiyon geliştirir.
  • Belirli kumaş türü veya desenini kombinleyebilir.
  • Tasarlanan koleksiyonun giysi teknik çözümlemelerini yapar.
  • Tasarlanan koleksiyona ait bir görünüşü (look) üç boyuta taşır.
  • Koleksiyon sunumu için teknik ve yaratıcı görsel dokümanlar oluşturur.
Dersin İçeriği Belirlenen tema doğrultusunda yaratıcı ve fonksiyonel tasarımlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ve projenin tanıtılması – Giysi ürün grupları ve uzmanlık alanları hakkında genel sunum yapılması, proje konusunun verilmesi (İlk proje için), Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
2 Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması "
3 Tasarımlara yönelik eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması "
4 Tasarımların seçilmesi, Modele uygun kumaş kritiklerinin verilmesi, Seçilen tasarımların kalıp hazırlığına başlanması "
5 Seçilen tasarımların kalıplarının yapılması, gerekli prototiplerin yapılması "
6 Kalıpları hazırlanan ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması "
7 Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) ''
8 Ara Sınav (Vize Jürisi – İlk projenin sunumu/değerlendirilmesi) --
9 Kumaş türleri, dokuları ve desen tipleri hakkında genel sunum yapılması ve sınırlandırılacak kumaş türleri ve ana temanın verilmesi (ikinci proje için). Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması "
10 Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması "
11 Tasarımlara yönelik eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması "
12 Tasarımların seçilmesi, Modele uygun kumaş kritiklerinin verilmesi, Seçilen tasarımların kalıp hazırlığına başlanması "
13 Seçilen tasarımların kalıplarının yapılması, gerekli prototiplerin yapılması "
14 Kalıpları hazırlanan ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması "
15 Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) "
16 Genel Sınav (Final Jürisi – İkinci projenin sunumu/değerlendirilmesi) --

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Fashion Design Course/Caroline Tartmam
Ders Kitabı 2. Fundamentals of Fashion Design ,Jenny Udale
3. Developing a Collection – Basics Fashion Design ,Elinor Renfrew
4. Research and Design – Basics Fashion Design ,Simon Seivewright
5. Fashion Design Essentials: 100 Principles of Fashion Design ,Jay Calderin
6. Fashion Design Research ,Ezinma Mbeledogu
7. Fabric for Fashion: The Complete Guide: Natural and Man-Made Fibres ,Amanda Johnston
8. Fashionpedia: The Visual Dictionary of Fashion Design ,Fashionary
9. Knitwear Design ,Carol Brown
10. The Denim Manual ,Fashionary
11. Leather Fashion Design ,Francesca Sterlacci

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 55
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. X
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. X
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. X
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. X
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır X
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. X
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. X
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. X
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 8 128
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 8 2 16
Sunum/Seminer Hazırlama 2 4 8
Projeler 2 4 8
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 200