AKTS - Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım II
Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım II (MTT102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım II | MTT102 | 2. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MTT101 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, tasarım bilgisi, tasarım ögeleri, tasarım ilkeleri, renk bilgisi edinebilmeyi, renk armonileri uygulayabilmeyi, tasarıma yönelik araştırmalar yapabilmeyi, iki boyutlu renkli tasarıma yönelik eskizler ve özgün çalışmalar yapabilmeyi, desen oluşturabilmeyi (raportlama), doğadan ya da görsel bir eserden kumaş deseni oluşturabilmeyi ve tasarım çalışmalarını eleştirebilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Plastik sanatların temel öğeleri ve ilkeleri, iki boyutlu renkli uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım öğeleri ve tasarım ilkeleri, renk bilgisi | Ders araç gereçleri listelenecek, her ders sonunda bir sonraki ders konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılması istenecek |
2 | Hazır kumaşlardan hareketle renkli desen boyama ve özgün renk uygulaması | '' |
3 | Hazır kumaşlardan hareketle renkli desen boyama ve özgün renk uygulaması | '' |
4 | Hazır kumaşlardan hareketle renkli desen boyama ve özgün renk uygulaması | ''. |
5 | Geometriksel desen raportlama çalışması | " |
6 | Geometriksel desen raportlama çalışması | " |
7 | Ara sınav (Ara değerlendirme) | '' |
8 | Bitki stilizasyonu ve raportlama çalışması | " |
9 | Bitki stilizasyonu ve raportlama çalışması | " |
10 | Hayvan stilizasyonu ve raportlama çalışması | " |
11 | Hayvan stilizasyonu ve raportlama çalışması | " |
12 | Özgün (serbest) raportlama çalışması | " |
13 | Özgün (serbest) raportlama çalışması | " |
14 | Tuvalden ya da doğadan kumaşa desen çalışması | " |
15 | Tuvalden ya da doğadan kumaşa desen çalışması | " |
16 | Genel sınav (Genel değerlendirme) | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 |
---|---|
2. İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar | |
3. Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay | |
4. Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990 | |
6. M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 | |
7. Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. | |
8. Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi | |
9. Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi | |
11. J. BERGER, Görme Biçimleri | |
13. H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. | |
14. J. M. PORROMON, Resimde Renk ve Uygulanışı |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 7 | 84 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 250 |