AKTS - Moda Tarihi
Moda Tarihi (MTT233) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Tarihi | MTT233 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; moda ile ilgili kavramlar ve tarihsel süreç içerisinde giysi ve moda ilişkisini açıklayabilmeyi, tarihi çağlara göre toplumların gelişimlerinin modaya etkilerine ve moda akımı temsilcilerine örnekler verebilmeyi, moda akımlarını ve önemli moda tasarımcılarını tanıyabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Moda ve giyim tarihi ,moda, kültür, sanat etkileşimleri; sanat akımları ve moda tasarımına etkileri, 20. yüzyılın en önemli başarısı mimari ve şehirleşme ile moda ilişkisi; değişen dünya görüşleri; yeni nesil Avrupa sanatı ve modaya etkisi: artistik trendler, belirgin değişim ve çeşitlilikler; moda tarihinde önemli moda tasarımcıları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Moda tarihine giriş, moda kavramı, örtünme ihtiyacı, tarih öncesi dönem, ilkçağ dönemi ve Antik Mısır’da giyim ve toplumsal yaşam | " |
3 | Antik Yunan, Antik Roma ve Ortaçağ Dönemi, Antik Bizans’ta giyim ve toplumsal yaşam | " |
4 | Romanesk Dönemi ve Gotik Dönem modası, akımlar ve giysi çeşitleri | " |
5 | Rönesans Dönemi modası, akımlar, ikonlar ve giysi çeşitleri | " |
6 | Barok Dönem modası, akımlar, ikonlar ve giysi çeşitleri | " |
7 | Rokoko Dönemi modası, akımlar, ikonlar ve giysi çeşitleri | '' |
8 | Öğrenci sunumları | -- |
9 | 19. yüzyıl modası ve genel etkileri | " |
10 | Romantik Dönem, Viktoryen Dönem, Saray ve Aristokraside Moda, Burjuva Giyim modası | " |
11 | 1900-1920 arası Yakın Çağ modası, 1. Dünya Savaşı etkileri | " |
12 | 1920’ler ve 1930’lar Yakın Çağ modası, trendler, akımlar, moda ikonları ve moda tasarımcıları | "" |
13 | 1940’lar ve 1950’ler Yakın Çağ modası, trendler, akımlar, moda ikonları ve moda tasarımcıları | " |
14 | 1960’lar ve 1970’ler Yakın Çağ modası, trendler, akımlar, moda ikonları ve moda tasarımcıları | " |
15 | 1980’ler, 1990’lar ve 2000’ler Yakın Çağ modası, trendler, akımlar, moda ikonları ve moda tasarımcıları | " |
16 | Genel Sınav (Final sunumları) | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Elif Jülide Dereboy(2004)Kostüm&Moda Tarihi.İstanbul:İnkılap Kitabevi |
---|---|
4. Modanın Tüm Öyküsü ,Marnie Fogg | |
Diğer Kaynaklar | 2. Fashion History from the 18th to the 20th Century, Kyoto Fashion Institute |
3. Moda: Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | 1 | 4 | 4 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 75 |