AKTS - Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı I
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı I (MTT331) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Moda Tasarımı I | MTT331 | 5. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, dijital ortamda hikaye/ilham panosu kolajları, moda figürü kolajları, fotoğraf manipülasyonları, moda figürü ve giysi detay çizimleri, basit teknik çizimler, kumaş desen çizim/kolajları yaparak etkili görsel sunumlar oluşturabilmek için bitmap (piksel) ve vektör tabanlı bilgisayar programlarını temel seviyede kullanabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Moda sektöründe kullanılan bilgisayar destekli tasarım programları ile kullanım sahaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Photoshop ve Illustrator programının genel yapısı hakkında bilgi verme, Photoshop’un genel arayüzü hakkında bilgi verme, kaydetme, farklı formatlarda kaydetme | Bir sonraki ders için çalışmaların yapılması |
2 | Photoshop programında basit kırpma, ölçeklendirme, yerleştirme çalışmaları yapma | " |
3 | Photoshop programında seçim ve manipülasyon araçlarıyla kolaj ve basit desen çalışmaları yapma | " |
4 | Photoshop programında hikaye panosu, line-up paftaları ve çizimler yapabilme, figürlere gölge ve arkaplan ekleme | " |
5 | Photoshop programında desen ve kumaş oluşturma, moda illüstrasyonlarına ekleme, ışık ve gölge verme | " |
6 | Photoshop programında yapılan giysi tasarımlarını sunuma hazırlama, rötüşleme | " |
7 | ARA SINAV | -- |
8 | Illustrator programının genel arayüzü hakkında bilgi verme, araç ve menüleri anlama, kaydetme ve farklı kaydetme seçeneklerini öğrenme, programında basit çizimler yapma, yapılan çizimleri seçme, yerleştirme ve düzenleme | " |
9 | Illustrator programında basit çizimler yapma, yapılan çizimleri seçme, yerleştirme ve düzenleme, moda figürlerinden kopya alma, çizgi değerleriyle oynama | " |
10 | Illustrator programında boyama ve renklendirme, katmanlarla çalışma | " |
11 | Illustrator programında çizimler ve yollar üzerinde işlemler yapma | " |
12 | Illustrator programında teknik şablonları kullanarak basit teknik çizim yapma, reflect tool kısayol kullanımı | " |
13 | Illustrator programında teknik çizimler yapma, siluet çizimleri yapma, illustrator çizimi jpg/png olarak kaydederek photoshop programına taşıma ve rötüşleme | " |
14 | Illustrator programında moda ilüstrasyonları çizimleri yapma, moda figüründe giysi boyamaları, alternatif ışık gölge verme seçeneklerini görme | " |
15 | Illustrator programında moda ilüstrasyonları çizimi, kumaş ve desen tasarımı yapma, giysilere desen uygulamaları yapma | " |
16 | FİNAL SINAVI | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fashion computing : design techniques and CAD / Sandra Burke |
---|---|
2. LAZEAR, SUSAN (2008). Adobe Photoshop for fashion design. Prentice Hall. New Jersey | |
3. CENTNER, M., VEREKER, F (2011). Fashion Designer’s Handbook for Adobe Illustrator. Wiley, West Sussex, US | |
4. TALLON, Kevin, 2009, “Dijital Moda Çizimi”, Güncel Yayıncılık, İstanbul. | |
5. Fashion Sketchbook ,Bina Abling | |
6. Dijital Tekstil Tasarımı ,Melanie Bowles & Ceri Isaac | |
7. Fashion Designer’s Handbook for Adobe Illustrator ,Marianne Centner, Frances Vereker | |
8. Adobe Photoshop for fashion design ,Susan Lazear | |
9. Fashion and Textile Design with Photoshop and Illustrator ,Robert Hume | |
10. Şablon Çizim Teknikleri ,Patrick John Ireland | |
11. Dijital Moda Çizimi ,Kevin Tallon | |
12. Adobe Illustrator CC ,Yavuz Gümüştepe | |
13. Photoshop CC ,Özge Mardi Bayar |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | X | ||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 |