AKTS - Moda Tasarımı III
Moda Tasarımı III (MTT301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Tasarımı III | MTT301 | 5. Dönem | 4 | 4 | 0 | 6 | 9 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MTT202 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders verilen temalar doğrultusunda 2 projeyi geliştirme, teknik çözümlemelerini yapabilme ve üretimini gerçekleştirmeyi amaçlar. İlk proje, marka, trend, stil ve hedef kitle kavramlarını açıklayabilme, bu kavramlara yönelik hazır giyim koleksiyonu geliştirmeye odaklanırken diğer proje, soyut temalara yönelik tasarım fikirleri geliştirme, modanın sanatla ilişkisini açıklayabilme ve sanatsal moda koleksiyonu geliştirmeye odaklanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hazır giyim: temel bilgiler, üretim süreci;tasarım kriterlerinin saptanması: tanımlama, araştırma, hedef kitle, tema seçimi, malzemeyi tanımlama, hikaye panosu oluşturma; eskiz çalışmaları; detay çözümleri; renk-biçim ilişkileri; kalıp-model uygulamaları; iki boyutlu tasarım; örnek ürün oluşturma; proje uygulamaları: tasarım kriterlerinin belirlen |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin ve projenin tanıtılması – Marka oluşturma, etik kurallar, hedef kitle, trend ve stil kavramları hakkında genel sunum yapılması, proje konusunun verilmesi (İlk proje için). Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
3 | Tasarımlara yönelik eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması | " |
4 | Tasarımların seçilmesi, Modele uygun kumaş kritiklerinin verilmesi, Seçilen tasarımların kalıp hazırlığına başlanması | " |
5 | Seçilen tasarımların kalıplarının yapılması, gerekli prototiplerin yapılması | " |
6 | Kalıpları hazırlanan ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması | " |
7 | Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | '' |
8 | Ara Sınav (Vize Jürisi – İlk projenin sunumu/değerlendirilmesi) | -- |
9 | Sanat ve moda ilişkisinin incelenmesi, Avant-garde tasarımların değerlendirilmesi ve belirlenen ana tema hakkında sunum yapılması (ikinci proje için). Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
10 | Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması, kullanılabilecek malzemelerin ve denemelerin değerlendirilmesi | " |
11 | Tasarımlara yönelik eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması | " |
12 | Tasarımların seçilmesi, Modele uygun malzeme kritiklerinin verilmesi, Seçilen tasarımlarda kullanılacak malzemelerin ve teknik çözümlemelerinin yapılması | " |
13 | Seçilen tasarımlarda kullanılacak malzemelerin ve teknik çözümlemelerinin yapılması, gerekli prototiplerin yapılması | " |
14 | Teknik çözümlemeleri yapılan ürünlerin üretiminin yapılması | " |
15 | Teknik çözümlemeleri yapılan ürünlerin üretiminin yapılması, Mood-Board, pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | " |
16 | Genel Sınav (Final Jürisi – İkinci projenin sunumu/değerlendirilmesi) | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Colors of Modern Fashion, Nancy Riegelman. |
---|---|
2. Fashion Design Course, Steven Faerm. | |
3. Fundamentals of Fashion Design ,Jenny Udale | |
4. Developing a Collection – Basics Fashion Design ,Elinor Renfrew | |
5. Research and Design – Basics Fashion Design ,Simon Seivewright | |
6. Fashion Design Essentials: 100 Principles of Fashion Design ,Jay Calderin | |
7. Fashion Design Research ,Ezinma Mbeledogu | |
8. Moda ve Marka ,Ziynet Öndoğan, Ece Nüket Öndoğan | |
9. Moda ve Gündemleri ,Diana Crane | |
10. Avangard Kuramı ,Peter Bürger | |
11. Otherworldly: Avant-Garden Fashion and Style ,Gestalten |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 3 | 27 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | 2 | 10 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 225 |