AKTS - Moda Tasarımı I
Moda Tasarımı I (MTT201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Tasarımı I | MTT201 | 3. Dönem | 4 | 4 | 0 | 6 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MTT102 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, moda tasarımı ve süreçlerini açıklayabilmeyi, konsept ve ilham/hikaye panosu oluşturabilmeyi, model geliştirebilmeyi, sürdürülebilir malzeme odağında 1 proje geliştirebilmeyi, projenin teknik çözümlemesi ve üretimini yapabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım süreci, giyim detay çalışmaları, artistik ve teknik çizimler, giysi uygulamaları, tasarıma uygun renklendirme çalışmaları; temaya uygun çizimler ve giysi uygulaması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması. Tasarım kavramı, tasarım süreçleri hakkında genel sunum yapılması. Uygulama çalışmaları yapılması | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Moda kavramı, moda tasarım süreçleri, konsept oluşturma, hikaye/mood/ilham panosu hakkında genel sunum yapılması. Giysi detaylarının incelenmesi. Uygulama çalışmaları yapılması | " |
3 | Pano çalışmaları yapılması Model tasarlama ve model geliştirme uygulamaları yapılması | " |
4 | Pano çalışmaları yapılması Model tasarlama ve model geliştirme uygulamaları yapılması | " |
5 | Pano çalışmaları yapılması Model tasarlama ve model geliştirme uygulamaları yapılması | " |
6 | Pano çalışmaları yapılması Model tasarlama ve model geliştirme uygulamaları yapılması | " |
7 | ARA SINAV | " |
8 | Sürdürülebilirlik ve moda ilişkisi hakkında genel sunum yapılması, ünlü marka ve tasarımcıların incelenmesi ve belirlenen ana tema hakkında sunum yapılması. Sürdürülebilir malzeme odaklı konsept geliştirmeye yönelik araştırma ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
9 | Sürdürülebilir malzeme odaklı konsept geliştirmeye yönelik araştırma ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
10 | Tasarımlara yönelik eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması | " |
11 | Tasarımlara yönelik model geliştirme çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması Koleksiyona uygun malzeme, teknik, desen, doku kritiklerinin verilmesi | " |
12 | Tasarımların seçilmesi, kalıp ve prototip uygulamaları | " |
13 | Tasarımların üretiminin yapılması | " |
14 | Tasarımların üretiminin yapılması | " |
15 | Tasarımların üretiminin yapılması Mood-Board, pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | " |
16 | GENEL SINAV | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Colors of Modern Fashion, Nancy Riegelman |
---|---|
2. Fashion Design Course, Steven Faerm | |
3. Fashion Design: The Complete Guide, John Hopkins | |
4. Fashion Design Research, Ezinma Mbeledogu | |
5. Fashion Made Fair, Ellen Köhrer, Magdalena Schaffrin | |
6. A practical guide to sustainable fashion, Alison Gwilt |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 3 | 27 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 225 |