AKTS - Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I
Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I (MTT101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I | MTT101 | 1. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, tasarım bilgisi, tasarım ögeleri ve tasarım ilkeleri bilgisi edinebilmeyi, tasarıma yönelik araştırmalar yapabilmeyi, iki boyutlu tasarıma yönelik eskizler ve özgün tasarımlar yapabilmeyi, tasarım çalışmalarını eleştirebilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Plastik sanatların temel öğeleri ve ilkeleri, iki boyutlu renkli uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım ve önemi, tasarım aşamaları, Tasarım öğeleri ve tasarım ilkeleri | Ders araç gereçleri listelenecek, her ders sonunda bir sonraki ders konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılması istenecek |
2 | Nokta nedir? Anlatım olanakları nelerdir? Nokta çalışmaları | " |
3 | Nokta çalışmaları | " |
4 | Çizgi nedir? Çizgi çeşitleri ve anlatım olanakları nelerdir? Çizgi Çalışmaları | " |
5 | Çizgi çalışmaları | " |
6 | Leke ve doku nedir? Nokta ve çizgi ile geometriksel düzenlemeler ve formlar üzerinde nokta ve çizgi ile doku ve leke çalışmaları | " |
7 | Ara sınav (Ara Değerlendirme) | -- |
8 | Işık- gölge çalışmalarına devam edilecek | " |
9 | Doğal obje etütlerinden (doku ve lekesel etkilerle)hareketle stilizasyon çalışmaları | " |
10 | Obje etüdleri | " |
11 | Doku nedir? Doğal ve yapay doku çalışmaları | " |
12 | Biçim çalışmaları | " |
13 | Biçim çalışmaları | " |
14 | Soyutlama çalışmaları | " |
15 | Soyutlama çalışmaları | " |
16 | Genel sınav (Genel değerlendirme) | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay. |
---|---|
2. İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar | |
3. Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay | |
4. Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990 | |
5. Gülseren SÜDOR, Aynanın Gerçeği, Cumhuriyet Kitap Kulübü | |
6. M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 | |
7. Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. | |
8. Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi | |
9. Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi | |
10. E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği | |
11. J. BERGER, Görme Biçimleri | |
12. W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar | |
13. H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. | |
14. J. M. PORROMON, Resimde Renk ve Uygulanışı |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 7 | 84 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 250 |