AKTS - Tekstil Tasarımı
Tekstil Tasarımı (MTT335) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tekstil Tasarımı | MTT335 | 5. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tekstilde dokuma, örme ve baskı tekniklerinin gerekliliklerinin öğrenilmesi ve bu doğrultuda seri üretime uygun tekstil tasarım çalışmalarının gerçekleştirilerek üretilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tekstil tasarımı, tarihsel süreç içindeki yeri ve değişimleri, tekstil üretim teknikleri ve kullanım alanlarına göre sınıflandırılması, | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
2 | Tekstilde kullanım alanlarına ve tekniklere göre renk armonileri, biçim-renk ilişkileri ve uygulama biçimleri | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
3 | Dokuma tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
4 | Dokuma tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
5 | Dokuma tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
6 | Örme tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
7 | Örme tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
8 | Örme tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
9 | Baskı tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
10 | Baskı tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
11 | Baskı tür ve tekniklerinin uygulamalı aktarımı | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
12 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
13 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
14 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
15 | Tekstil dokuma, örme veya baskı tekniklerinden birine yönelik koleksiyon hazırlama ve üretim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencile-rin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
16 | Final Sınavı | Finale hazırlık |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Moda tasarımında Tekstil ve Moda (Jenny Udale) |
---|---|
2. Textilepedia (Fashionary) | |
3. Textiles (Mary Schoeser) | |
4. Digital Textile Design (Melanie Bowles, Ceri Isaac) | |
5. Sourcing Ideas for Textile Design (Josephine Steed, Frances Stevenson) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 8 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 3 | 70 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 26 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 3 | 7 | 21 |
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 1 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 75 |