AKTS - Moda ve Disiplinlerarası Etkileşim
Moda ve Disiplinlerarası Etkileşim (MTT392) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda ve Disiplinlerarası Etkileşim | MTT392 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; modanın farklı disiplinlerle olan etkileşimlerine örnekler verebilmeyi, sanat, mimari, bilim, müzik, spor ve oyun sektörleriyle olan etkileşimleri açıklayabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modanın farklı disiplinler ile olan etkileşimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders planının anlatılması, disiplinler arası etkileşimler hakkında genel bilgilerin aktarılması | Gelecek derse hazırlık |
2 | Moda ve sanat etkileşimleri - Sanat akımları | Ödev 1: Moda ve sanat akımları etkileşimleri hakkında seçilen bir örneğin incelenmesi. |
3 | Öğrenci sunumları hakkında değerlendirme ve karşılaştırma | Gelecek derse hazırlık |
4 | Moda ve sanat etkileşimleri- Sinema | Ödev 2: Moda ve sinema arasındaki etkileşim hakkında seçilen bir örneğin incelenmesi |
5 | Öğrenci sunumları hakkında değerlendirme ve karşılaştırma | Gelecek derse hazırlık |
6 | Moda ve mimari arasındaki etkileşimler | 6. Hafta Moda ve mimari arasındaki etkileşimler Ödev 3: Moda ve mimari arasındaki etkileşim hakkında seçilen bir örneğin incelenmesi |
7 | Öğrenci sunumları hakkında değerlendirme ve karşılaştırma | Gelecek derse hazırlık |
8 | Moda ve bilim arasındaki etkileşimlerin incelenmesi | Gelecek derse hazırlık |
9 | Moda ve bilim arasındaki etkileşimlerin incelenmesi | Gelecek derse hazırlık |
10 | Moda ve bilim arasındaki etkileşimlerin incelenmesi | Ödev 4: Moda ve bilim arasındaki etkileşim hakkında seçilen bir örneğin incelenmesi |
11 | Öğrenci sunumları hakkında değerlendirme ve karşılaştırma | Gelecek derse hazırlık |
12 | Moda ve müzik arasındaki etkileşimlerin incelenmesi | Ödev 5: Moda ve müzik arasındaki etkileşim hakkında seçilen bir örneğin incelenmesi |
13 | Moda ve spor arasındaki etkileşimlerin incelenmesi | Gelecek derse hazırlık |
14 | Moda ve oyun arasındaki etkileşimlerin incelenmesi | Gelecek derse hazırlık |
15 | Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi ve karşılaştırılması | Ödev 6: Moda ve spor arasındaki etkileşim hakkında seçilen bir örneğin incelenmesi |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fashion Design Research (Ezinma Mbonu) |
---|---|
2. Research and Design for Fashion (Richard Sorger) | |
3. Identities Through Fashion: A Multidisciplinary Approach (Ana Marta Gonzalez) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 6 | 60 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |