AKTS - Türk Tekstil Tarihi
Türk Tekstil Tarihi (MTT294) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Tekstil Tarihi | MTT294 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; Türk tekstil tarihini, gelişimini ve geleneksel dokuma, örme ve işleme sanatlarının tarihsel özelliklerini kavrayabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Türk tekstil tarihi ile ilgili terim ve kavramlar; geleneksel kumaş sanatlarının tarihsel özellikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel süreçte ilk tekstil örnekleri, teknolojileri, sanayi devrimi | Gelecek Derse Hazırlık |
2 | Tarihsel süreçte ilk tekstil örnekleri, teknolojileri, sanayi devrimi | " |
3 | Türk Tekstil sanatlarının sınıflandırılması | " |
4 | Türk tekstilinin tarihsel gelişimde kumaş sanatının yeri ve önemi | " |
5 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde halı sanatı | " |
6 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde halı sanatı | " |
7 | ARA SINAV | |
8 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde düz dokumalar | Gelecek Derse Hazırlık |
9 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde düz dokumalar | " |
10 | Tarihsel gelişimde keçe sanatı | " |
11 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde keçe sanatı | " |
12 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde kolan dokumalar | " |
13 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde çarpana dokumalar | " |
14 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde örme sanatı | " |
15 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde işleme sanatı | " |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Aslanapa, Oktay. (1993). Türk Sanatı. İnkılâp Kitabevi. İstanbul. |
---|---|
2. Aslanapa, O. (1997). Türk sanatı. Remzi Kitabevi A.Ş. İstanbul | |
4. Sanat Eserleri Dizisi/192. Türk Tarih Kurumu Basımevi, 177 s., Ankara. | |
5. Deniz, B. (2000). Türk dünyasında halı ve düz dokuma yaygıları. Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları:215. 284 s., Ankara. | |
6. Dirik, K. (1938). Eski ve yeni Türk halıcılığı Cihan halı tipleri ve panoraması. Alaeddin Kıral Basımevi. İstanbul. | |
8. Fıscher, Ernst. (1995). Sanatın Gerekliliği. Çev. Cevat ÇAPAN Panel Yayınevi, İstanbul. | |
9. Mülayim, S. (1999). Değişimin tanıkları, Ortaçağ Türk sanatında süsleme ve ikonografi. Kaknüs Yayınları:33. Araştırma-İnceleme:6. Mir Matbaası, 267 s., İstanbul. | |
10. Ögel, B. (1991). İslamiyetten önce Türk kültür tarihi. Türk Tarih Kurumu Basımevi, 403 s., Ankara. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Barışta, H.Ö. (1998). Türk el sanatları. T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları/2168. |
7. Dölen, Emre. (1992). Tekstil Tarihi, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları. No:92/1. İstanbul. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 6 | 36 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 9 | 18 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |