AKTS - Moda ve İnovasyon

Moda ve İnovasyon (MTT486) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Moda ve İnovasyon MTT486 Alan Seçmeli 1 2 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Serdar Egemen Nadasbaş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders; inovasyon ve yenilik kavramlarını açıklayabilmeyi, tasarım, inovasyon, moda, teknoloji ilişkilerini analiz edebilmeyi, ihtiyaca yönelik yenilikçi tasarım projeleri geliştirebilmeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnovasyon ve yenilik kavramlarını açıklar.
  • Tasarım ve inovasyon ilişkisini analiz eder.
  • Moda, teknoloji ve tasarım ilişkisini analiz eder.
  • Küresel pazarın güncel ihtiyaçlarını araştırır.
  • İhtiyaca yönelik yenilikçi tasarım projesi geliştirir.
Dersin İçeriği İnovasoyunun detaylı tanımı; moda ve tekstil tasarımında yenilikçi yaklaşımların önemi; kullanıcı-çevre-sektör gereksinimlerinin inovatif yaklaşımlarla çözümlenmesi, disiplinlerarası çalışmanın gereksinimleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İnovasyonun tanımı, değişim süreci içerisindeki evrimi. Gelecek derse hazırlık
2 İnovasyon kavramı içerisinde tasarıma ve teknolojiye bağlı inovasyon olgusunun incelenmesi. Bu bağlamda yeni teknolojiler ve kullanım alanları. Gelecek derse hazırlık
3 Moda tasarımında problem çözmeye dayalı ürün geliştirme. Gelecek derse hazırlık
4 Teknolojik değişim, tasarımın gelişimi, tasarım inovasyonu kavramlarının ve ilişkilerinin incelenmesi. Gelecek derse hazırlık
5 Moda ve Tekstil sektöründeki ve diğer sektörlerdeki güncel inovatif gelişmelerin incelenmesi. Gelecek derse hazırlık
6 Moda ve tekstil tasarımında disiplinler arası çalışma örneklerinin incelenmesi. Geliştirilecek olan projeye yönelik fikirlerin sunumları. Gelecek derse hazırlık
7 Proje Çalışması için gerçekleştirilen çalışmaların yenilikçilik ve problem çözümü odaklılık açısından değerlendirilmesi. Gelecek derse hazırlık
8 ARA SINAV --
9 Projelerde kullanılacak malzeme, yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi. Bu doğrultuda gerçekleştirilebilecek işbirliklerinin araştırılması. Gelecek derse hazırlık
10 Karar verilen proje konusunda çalışmalara başlanması Gelecek derse hazırlık
11 Proje çalışmalarına devam edilmesi Gelecek derse hazırlık
12 Projenin ilerleyişine yönelik disiplinler arası katılımcılı kritiklerin gerçekleştirilmesi Gelecek derse hazırlık
13 Proje çalışmalarına devam edilmesi. Gelecek derse hazırlık
14 Proje çalışmalarına devam edilmesi. Gelecek derse hazırlık
15 Projenin sunum çalışmalarının gerçekleştirilmesi. Gelecek derse hazırlık
16 GENEL SINAV. --

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. İnovasyon, Harward Business Review, Çev: Melis İnan, Optimist Yayınları Yaratıcılık ve İnovasyon, Frans Johansson, Mediacat Yayıncılık
2. İnovasyon (Çev: Melis İnan)
3. Yaratıcılık ve İnovasyon (Frans Johansson)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular.
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür.
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir.
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir.
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder.
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir.
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 125