AKTS - Erkek Giyimi
Erkek Giyimi (MTT373) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Erkek Giyimi | MTT373 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; erkek giyim tasarımcılarını/markaları tanıyabilmeyi, erkek giyime yönelik kapsül koleksiyon geliştirebilmeyi, erkek giysi kalıplarını, teknik çizimlerini ve bir ürünün üretimini yapabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Erkek giyim tasarım dili, erkek anatomisi ve uygun giyim siluetler; erkek giyim teknik çiziminin hazırlanması; erkek giyim ürünlerine uygun kalıp hazırlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erkek Anatomisi, vücut tipleri, ölçüleri ve ölçü tablosu | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
2 | Erkek giyim ürünleri | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
3 | Erkek Giyim Tasarımcıları | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
4 | Erkek Giyim Seri Üretim Yapan Firmalar | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
5 | Erkek Giyiminde Kullanılan Malzeme ve Aksesuarlar | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
6 | Erkek Giyim Tarihi | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
7 | Erkek Giyim Tarihi | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
8 | Vize | --- |
9 | Erkek gömlek kalıbı hazırlama | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
10 | Erkek ceket kalıbı hazırlama | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
11 | Erkek pantolon kalıbı hazırlama | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
12 | Klasik erkek terzisi ile atölye çalışması | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
13 | Klasik erkek terzisi ile atölye çalışması | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
14 | Erkek giyim firmasını ziyaret etme | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
15 | Erkek giyim satış danışmanları semineri | Her dersin sonunda, bir sonraki ders hakkında bilgi verilir ve bu nedenle öğrenciler gerekli hazırlıkları yapabilirler. |
16 | Final | -- |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Man About Town Modern Menswear, Hywel Davies, Men’s Fashion In The Twentieth Century; Constantino,Maria, Herren Rundschau, Sex and Suits, Anne Hollander (chapters: 1-2-3), HAKA Schnittkonstruktionen, Müllerundsohn, Müllerundsohn. |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Men’s Fashion In The Twentieth Century (Hywel Davies) |
3. Patternmaking for Menswear (Gareth Kershaw) | |
4. Menswear Revolution : The Transformation of Contemporary Men’s Fashion (Jay McCauley Bowstead) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 125 |