AKTS - Abiye Giysi Tasarımı

Abiye Giysi Tasarımı (MTT356) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Abiye Giysi Tasarımı MTT356 Alan Seçmeli 1 2 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Songül KURU
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı Bu ders; kullanım amacına göre abiye giysi gruplarını tanımlayabilmeyi, abiye giysi kumaş, yardımcı ve süsleme malzemelerini tanıyabilmeyi, abiye giysi koleksiyonu geliştirebilmeyi ve teknik çözümlemesini yapabilmeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kullanım amacına göre abiye giysi gruplarını tanımlar.
  • Abiye giysi kumaşlarını tanır.
  • Abiye giysi yardımcı ve süsleme malzemelerini tanır.
  • Abiye giysi koleksiyonu geliştirir.
  • Abiye giysilerin teknik çözümlemesini yapar.
Dersin İçeriği Abiye giysi, kumaşları, yardımcı ve süsleme malzemelerin bilgisi, kullanım yerleri, amacına göre abiye giysi grupları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Abiye giysi tasarımı hakkında genel bilgi. Kullanım yerleri ve amacına göre abiye giysi grupları hakkında bilgi. Abiye giysi kumaşı, yardımcı ve süsleme malzemeleri hakkında bilgi. Tema sunumu. Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
2 Alt tema belirleme, abiye giysi tasarımı için araştırma kaynakları ile trendleri araştırma ve sunma Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır
3 Araştırma kaynakları, renk/hikâye/malzeme panosu hazırlığı sunumu ve kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
4 Araştırma kaynakları, renk/hikâye/malzeme panosu hazırlığı, eskiz çizimleri sunumu ve kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
5 Abiye giysi eskiz çizimleri/koleksiyon çizimleri sunumu, kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
6 Abiye giysi eskiz çizimleri/koleksiyon çizimleri sunumu, kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
7 Abiye giysi koleksiyon çizimleri sunumu Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
8 Ara Sınav --
9 Tema sunumu Alt tema belirleme, abiye giysi tasarımı için araştırma kaynakları ile trendleri araştırma ve sunma Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
10 Araştırma kaynakları, renk/hikâye/malzeme panosu hazırlığı sunumu ve kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
11 Renk/hikâye/malzeme panosu hazırlığı eskiz çizimleri sunumu ve kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
12 Abiye giysi eskiz çizimleri/koleksiyon çizimleri sunumu, kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
13 Abiye giysi eskiz çizimleri/koleksiyon çizimleri sunumu, kritik verme Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
14 Abiye giysi eskiz koleksiyon çizimleri sunumu Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
15 Abiye giysi eskiz koleksiyon çizimleri sunumu --
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Modanın Tarihi, 1900'den Bu Güne, Cally Blackman.
2. Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, Elinor Renfrew, Colin Renfrew.
3. Costume Design 101: 2nd Edition: The Business and Art of Creating Costumes for Film and Television (Richard La Motte)
4. Red Carpet Oscars: Who wore what and why (Dijana Mulhearn)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. X
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. X
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. X
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. X
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır X
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. X
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir.
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 9 9
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125