AKTS - Artistik Anatomi
Artistik Anatomi (MTT162) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Artistik Anatomi | MTT162 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; anatomi bilgisi edinebilmeyi, doğru iskelet ve kas çizimleri yapabilmeyi, doğru anatomik çizimler yapabilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bölgesel yüzeysel anatomi, üst ve alt eksremite, gövde baş-boyun oranları; iskelet, kas ve canlı model çizimleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatominin Tanımı, Anatominin Tarihçesi Anatominin Terminolojisi, Anatomide Eksen ve Düzlemler | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek |
2 | Aksial ve Appendiküler iskelet çizimleri | " |
3 | Aksial ve Appendiküler iskelet çizimleri | " |
4 | Vücudun Genel Orantı Ölçümleri, Omuz Kuşağı, Üst Eksremite Kemikleri çizimleri | " |
5 | Pelvis ve Alt Eksremite Kemikleri çizimleri | " |
6 | Omurga çizimleri | " |
7 | Ara sınav | -- |
8 | Kafa iskeleti çizimleri | " |
9 | Üst Ekstremite Kasları çizimleri | " |
10 | Alt Ekstremite Kasları çizimleri | " |
11 | Yüz Kasları, Boyun ve Gövde Kasları çizimleri | " |
12 | El Yapısı ve Fonksiyonları, Ayak Yapısı ve Fonksiyonları çizimleri | " |
13 | Kas ve İskelet sistemine genel bakış, Erkek ve Kadın Çiziminde Farklılıklar ve çizimleri | " |
14 | Çocuk Çiziminde Kanonlar ve çizimleri | " |
15 | Hayvan iskelet ve kasları ve yağları, Ünlü Ressam ve Heykeltıraşlardan örnekler | " |
16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1-DERE F,Oğuz Ö.Artistik Anatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, Adana,1996 |
---|---|
2. 2-WETTERF (Çeviri ed. Prof.Dr. Müşerref Cumhur)4. baskı Nobel kitabevi Ankara, 2008 | |
3. 3-Akın, Antropometri ve Ergonomi. İnkansa Ofset Matbaacılık, Ankara 2001 | |
4. 4-PARRAMON, Jose. İnsan Figürü çizimi. Remzi kitabevi. İstanbul 1993 | |
5. 5-HOGARD, Burne. Sanatsal Anatomi. Troya Yayıncılık. İstanbul,1993 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 7 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 80 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 4 | 52 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |