AKTS - Tasarım Konuşmaları
Tasarım Konuşmaları (ICM385) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Konuşmaları | ICM385 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İçmimarlığın interdisipliner yapısı gereği farklı tasarım alanlarında uzman kişiler tarafından alanlara dair teorik, teknik ve pratik bilgilerin; profesyonel hayatta sahip olmaları gereken bilgi ve becerilerin aktarılarak, aktif katılımlı bir sohbet ortamının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mesleki eğitim hayatı boyunca edinilen teorik ve pratik bilgilerin,tasarım alanlarında farklı uzmanlıklara sahip meslek profesyonelleri ile tartışılarak,çeşitli teknik gezi ve çalıştaylar desteği ile pekiştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı. Dersin Amacı ve Yöntemi Hakkında Bilgi Verilmesi | Ders ve kaynaklar hakkında bilgi edinilmesi |
2 | Tasarım Nedir, Tasarımcı Kimdir? | Tasarım ve tasarımcı kavramları üzerine araştırma yapılması |
3 | Tasarımcı -Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
4 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
5 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
6 | İnterdisipliner Tasarım Çalıştayı | Gerekli kaynakların araştırılması |
7 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
8 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
9 | Teknik Gezi | İlgili alan-saha hakkında araştırma yapılması |
10 | Tartışma | Tartışma konusu hazırlık yapılması |
11 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
12 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
13 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
14 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
15 | Tartışma ve Değerlendirme | Dönem içerisinde tartışılan alan ve konuların tekrarı |
16 | Final Değerlendirme | Final Değerlendirmeye hazırlık yapılması |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 20 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |