AKTS - Sergileme Yöntemleri
Sergileme Yöntemleri (ART296) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sergileme Yöntemleri | ART296 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Farklı meslek disiplinlerinde eğitim alan öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim ve iletişim amacı ile kullanılan sergileme yöntemlerini yazılı, görsel materyallerle ve uygulamalı olarak tecrübe etmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fuar, müze, galeri, Expo gibi farklı sergileme yöntemleri hakkında genel ilke ve kabuller, modern yöntemler kullanılarak hazırlanan sergiler ile geliştirilen iletişim teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Sergi ve fuar ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar | |
3 | Tarihsel gelişim içinde sergi tasarımı | |
4 | Müze ve galerilerde kullanılan sergileme yöntemleri | |
5 | Müze ve galeri örneklerinin irdelenmesi | |
6 | Fuar tasarımı ve tarihi süreç içindeki gelişimi | |
7 | Fuar stantlarının tasarımına yönelik ilkeler ve tasarım kriterleri | |
8 | Ödev sunumları ve tartışma | |
9 | Türkiye ve dünyada fuar ve sergi tasarımlarının irdelenmesi | |
10 | Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Marka belirleme, kurumsal kimlik ve ihtiyaç analizleri | |
11 | Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler | |
12 | Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler | |
13 | Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler | |
14 | Ödev sunumları ve tartışma | |
15 | Ödev sunumları ve tartışma | |
16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Erdoğan, E. ve Erdinç, L. (2009). Peyzaj Yapıları. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları. |
---|---|
2. İpek, G. (2002). Fuar ve Stand Tasarımı. İstanbul: Yem Yayınları. | |
3. Locker, P. (2013). Stant Tasarımı ve Sergileme. Sezen Haskatar (Çev.). Literatür Yayınları. | |
4. Thomson, G. (1986). The Museum Environment. Butterworth-Heinemann Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 21 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |