AKTS - Almanca IV
Almanca IV (GER302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Almanca IV | GER302 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GER301 |
Dersin Dili | Almanca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin genel amacı GER201, GER202 ve GER301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2* seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Almanca becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders tanıtım kitapçığı |
2 | Lektion 13: SPRACHEN LERNEN Meine erste,,Deutschlehrerin“ von Sprachlernerfahrungen berichten Ders 13 Dil öğrenmek, Benim ilk Almanca öğretmenim, dil öğrenme deneyiminden bahsetmek | Ders kitabı sayfa: 75-76 |
3 | Lektion 14: POST UND TELEKOMMUNIKATION: Es werden fleißig Päckchen gepackt. Ders 14 Posta ve iletişim ‘ Paketler yapılıyor’ sevdiğin şeyleri ifade etme | Ders kitabı sayfa: 79-80 |
4 | Lektion 15: MEDIEN Gleich geht’s los! Über Fernsehgewohnheiten sprechen. Ders 15 Medya , Televizyon alışkanlıkları hakkında konuşmak | Ders kitabı sayfa: 83-84 |
5 | Lektion 16: IM HOTEL einen Weg beschreiben Ders 16 Otelde, yol tarifi yapmak | Ders kitabı sayfa: 93- 94 |
6 | Lektion 17: REISEN UND VERKEHR Wir wollen nach Rumänien über Reisegewohnheiten sprechen Ders 17 Seyahat ve ulaşım | Ders kitabı sayfa: 95 - 96 |
7 | Lektion 18: WETTER UND KLIMA Grammatik: Verben mit Präpositionen- Fragen und Personaladverbien Ders 18 İklim ve hava durumu | Ders kitabı sayfa: 99-100 |
8 | ARA SINAV | MIDTERM EXAM |
9 | Lektion 19: KULTURELLE VERANSTALTUNGEN Wohin gehen wir heute? Auf Vorschläge zögernd reagieren Ders 19 Kültürel etkinlikler | Ders kitabı sayfa: 107-108 |
10 | Lektion 20: BÜCHER UND PRESSE Ich durfte eigentlich keine Comics lesen Interesse ausdrücken Ders 20 Kitaplar ve basın , komik şeyler okumak, ilgilenilen şeyleri ifade etmek | Ders kitabı sayfa: 111- 112 |
11 | Lektion 21: STAAT UND VERWALTUNG Um einen Bericht / eine Beschreibung bitten Ders 21 Kitaplar ve basın , komik şeyler okumak, ilgilenilen şeyleri ifade etmek | Ders kitabı sayfa: 115- 116 |
12 | Lektion 22: MOBILITÄT UND VERKEHR Seit ich meinen Wagen verkauft habe/ etwas erklären Ders 22 Hareketlilik ve ulaşım, (trafik) açıklama yapmak | Ders kitabı sayfa: 123-124 |
13 | Lektion 23/AUSBILDUNG UND BERUF Der Beruf, der zu mir passt Zufriedenheit / Unzufriedenheit ausdrücken Ders 23 Eğitim ve meslek , bana uygun olan meslek, memnuniyet, memnuniyetsizlik ifade etmek | Ders kitabı sayfa: 127-128 |
14 | Lektion 24: ARBEITEN IM AUSLAND Wie sah dein Alltag aus? Begeisterung / Enttäuschung ausdrücken Ders 24 Yurt dışında çalışma, Heyecan ve hayal kırıklığı ifade etmek | Ders kitabı sayfa: 131-132 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Evans, S., Pude, A., & Specht, F. (2012). Menschen: Deutsch als Fremdsprache. A2. 2: Kursbuch [mit Lerner-DVD-ROM]. Hueber Verlag. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | X | ||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |